PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2017 | 18 | nr 1 | 17--23
Tytuł artykułu

Computer-Aided Design Programs as a Determinant of Competitiveness in the Labour Market, in the Opinion of Students of Landscape Architecture

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Programy komputerowego wspomagania projektowania krajobrazu jako czynnik warunkujący konkurencyjność na rynku pracy w opinii studentów architektury krajobrazu
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
Graphical representation of design solutions using computer programs is now the most preferred form of visualization of gardens/green areas by clients/investors. In this work a research hypothesis was proposed - knowledge of graphic programs determines competitiveness in the labour market and a survey was carried out among students of landscape architecture. The research results obtained allowed verification of the suitability of computer programs supporting landscape design in the context of work with the client. (original abstract)
Graficzne przedstawienie rozwiązań projektowych za pomocą programów komputerowych jest obecnie najbardziej preferowaną formą wizualizacji ogrodów/terenów zieleni przez klientów/inwestorów. W niniejszej pracy postawiono hipotezę badawczą - znajomość programów graficznych jako czynnik warunkujący konkurencyjność na rynku pracy i przeprowadzono badania ankietowe wśród studentek architektury krajobrazu. Uzyskane wyniki badań pozwoliły na weryfikację przydatności komputerowych programów wspomagających projektowanie krajobrazu, w kontekście pracy z klientem. (abstrakt oryginalny)
Rocznik
Tom
18
Numer
Strony
17--23
Opis fizyczny
Twórcy
  • University of Rzeszow, Poland
  • University of Rzeszow, Poland
  • Rzeszow University of Technology, Poland
autor
  • The State School of Higher Education in Krosno
Bibliografia
  • Dąbrowski M. (2005), Uczelnie wobec rozwoju technologii społeczeństwa wiedzy, [in:] Uczelnia oparta na wiedzy. Organizacja procesu dydaktycznego oraz zarządzanie wiedzą ekonomicznym szkolnictwie wyższym, Gołębiowski T., Dąbrowski M., Mierzejewska B. (eds.). Wyd. FPiAK, Warszawa, 63-70.
  • Dziedzic K., Lis R., Montusiewicz J. (2008), Grafika bitmapowa w nauczaniu przedmiotu Techniki multimedialne, "Postępy Nauki i Techniki", 2, 140-152.
  • Feiner J. (2002), Wykorzystania technologii informacyjnej w procesie kształcenia studentów AGH, [in:] Mikrospołeczność informacyjna na przykładzie miasteczka internetowego Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie, Haber H. (ed.), 165-186, http://winntbg.bg.agh.edu.pl/skrypty/0020/roz7.pdf, 22.10.2012.
  • Feiner J. (2003), Metodyczne aspekty wykorzystania technologii informacyjnej i Internetu w procesie edukacyjnym AGH, [in:] Polskie doświadczenia w kształtowaniu społeczeństwa informacyjnego. Dylematy cywilizacyjno-kulturowe, Haber H. (ed.), 363-376, http://winntbg.bg.agh.edu.pl/skrypty/0037/cz4-r39.pdf.
  • Gargała M., Pisarek M. (2014), Postawy studentów uniwersytetu rzeszowskiego kierunku architektura krajobrazu wobec pracy, [in:] Polityka gospodarcza i społeczna: wybrane zagadnienia, Przybyłka A. (ed.), AT Wydawnictwo, Kraków, 199-206.
  • Gollinger-Tarajko M., Zaręba K. (2010), Projektowanie rozwoju produktu z wykorzystaniem technik komputerowego wspomagania, www.ptzp.org.pl
  • Gwóźdź M. (2004), Otoczenie informacyjne jako element kształcenia społeczeństwa nowego typu. Na przykładzie środowiska akademickiego wybranych uczelni Rzeszowa, [in:] Społeczeństwo informacyjne - wizja czy rzeczywistość?, vol. II, 283-289, http://winntbg.bg.agh.edu.pl/skrypty2/0096/283-289.pdf
  • Klimek K., Czubacka A., Furmańczuk A., Rowicka A. (2012), Znajomość programów informatycznych do projektowania architektury krajobrazów i użytków zielonych wśród studentów ogrodnictwa, "Episteme", 15, 403-409.
  • Korcz A. (2009). Komputerowe wspomaganie procesów wytwarzania CAM, "Scientific Bulletin of Chełm. Section of Mathematics and Computer Science", 1, 69-69.
  • Kozielska M. (2012), Technologie informacyjne w nowym ujęciu kształcenia technicznego, [in:] Media Edukacja Kultura. W stronę edukacji medialnej, Skrzydlewski W., Dylak S. (eds.). Wyd. PTTiME, Poznań-Rzeszów.
  • Krzysiak Z. (2009), Wykorzystanie programu AutoCad do projektowania ogrodów, www.procax.org.pl/pliki/Referat_2009_Krzysiak_2.pdf
  • Lorencowicz E., Kocira S. (2009), Wykorzystanie komputerów i Internetu przez studentów studiów o profilu rolniczym, "Inżynieria Rolnicza", 9(118), 121-129.
  • Lorencowicz E., Kocira S. (2010), Ocena wykorzystania technologii informacyjnych w procesie kształcenia studentów, "Inżynieria Rolnicza", 7(125), 119-124.
  • Lorencowicz E., Bejgrowicz A., Kocira S., Lorencowicz H. (2013), Use of information technology by selected Polish and Portuguese students, "Studies & Proceedings of Polish Association for Knowledge Management", 67, 54-69.
  • Mierzejewska B., Płoszajski P. (2005), Wiedza jako źródło przewagi konkurencyjnej uczelni. Uczelnia oparta na wiedzy, [in:] Organizacja procesu dydaktycznego oraz zarządzanie wiedzą ekonomicznym szkolnictwie wyższym, Gołębiowski T., Dąbrowski M., Mierzejewska B. (eds.). Wyd. FPiAK, Warszawa, 101-107.
  • Montusiewicz J. (2011), Projektowanie i wizualizacja 3D ogrodów przydomowych w programie AutoCad, "Postępy Nauki i Techniki", 10, 124-139.
  • Montusiewicz J. (2012), Zastosowanie dwuwymiarowej grafiki wektorowej i fraktalnej w projektowaniu, "Postępy Nauki i Techniki", 13, 47-60.
  • Nycz M., Smok B. (2006), Rola i znaczenie wiedzy w społeczeństwie informacyjnym, "Polskie Stowarzyszenie Zarządzania Wiedzą. Seria: Studia i Materiały", 5, 70-80.
  • Pluta-Olearnik M. (2004), Usługi edukacyjne szkół wyższych w Polsce wobec rozwoju nowych technologii, "Acta Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica", 179, 229-236.
  • Pluta-Olearnik M. (2005), Koncepcja lifelong learning - wyzwanie dla kształcenia na poziomie wyższym. Uczelnia oparta na wiedzy, [in:] Organizacja procesu dydaktycznego oraz zarządzanie wiedzą ekonomicznym szkolnictwie wyższym, Gołębiowski T., Dąbrowski M., Mierzejewska B. (eds.). Wyd. FPiAK, Warszawa, 56-62.
  • Pluta-Olearnik M. (2007), Relacje partnerskie uczelni z podmiotami otoczenia a kreowanie postaw przedsiębiorczych, [in:] Kształtowanie postaw przedsiębiorczych a edukacja ekonomiczna, Wachowiak P., Dąbrowski M., Majewski B. (eds.). Wyd. FPiAK, Warszawa, 250-256.
  • Półjanowicz W., Citko U. (2009), Wykorzystanie "wirtualnych laboratoriów" w edukacji studenta. VII Ogólnopolskie Forum SNTI, Gdynia, 03-05.06.2005; Balamuralithara B., Woods P.C., Virtual Laboratories in Engineering Education: The Simulation Lab and Remote Lab, "Computer Application in Engineering Education", 17.
  • Rachwalska-Mitas M. (2009), Analiza możliwości zastosowań komputera w nauce języka obcego na wyższych studiach technicznych. Referaty V Międzynarodowej Konferencji Edukacyjnej "Języki obce w kontekście współczesnych wyzwań i perspektyw",Wyd. Politechnika Śląska, Gliwice, 156-162, http://www.kms.polsl.pl/prv/spnjo/index.php?st=nades
  • Rozkrut D. (ed.) 2014, Społeczeństwo informatyczne w Polsce. Wyniki badań statystycznych z lat 2010-2014, http://stat.gov.pl/obszary-tematyczne/nauka-i-technika-spoleczenstwo-informacyjne/spoleczenstwo-informacyjne/
  • Warzocha T. (2012), Wykorzystanie nowych technologii informacyjnych z zastosowaniem multimedialnych narzędzi w nauczaniu przedmiotów, W: Walat W., Lib W. (eds.), Edukacja - Technika - Informatyka, Wyd. FOSZE, Rzeszów.
  • Wojnicka-Sycz E. (2013), Narzędzia ICT wspierające proces innowacyjny, "Zarządzanie i Finanse", 4(1), 403-417.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171466053

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.