Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
The Use of SEM in Consumer Behaviour Analysis
Języki publikacji
Abstrakty
Artykuł przedstawia dwuetapową procedurę SEM, którą wykorzystano do przeanalizowania wyników badania przeprowadzonego na 101-osobowej grupie studentów I roku Akademii Ekonomicznej w Katowicach. Dane zebrano za pomocą ankiety na początku maja 2003 r. Pierwszy etap analizy wykonany został z wykorzystaniem programu komputerowego Statistica PL, w drugim etapie natomiast oparto się na jednym z najpopularniejszych programów komputerowych wykorzystywanych w modelowaniu równań strukturalnych - Amos. (fragment tekstu)
The main purpose of this paper is to present Structural Equation Modeling (SEM) in a marketing application. This method is used to create few unobserved factors based on many observed variables. Furthermore, we can use this procedure to build, estimate and confirm an a priori hypothetical model with endogenous and exogenous factors. The article presents a result of research which was made on students of University of Economics in Katowice. The research concerned consumer behaviour in the light of recent events in the country and abroad. The analysis was performed using one of the most popular Computer programs - Amos. (original abstract)
Rocznik
Tom
Strony
136--149
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Akademia Ekonomiczna im. Karola Adamieckiego w Katowicach
Bibliografia
- Arbuckle J.L., Amos Users' Guide. Version 3.6, SmallWaters, Chicago 1997.
- Bollen K.A., Structural Equations with Latent Variables, Wiley, New York 1989.
- Bracher J., Clasteranalyse, München 1996.
- Górniak J., My i nasze pieniądze, Wydawnictwo Aureus, Kraków 2000.
- Mueller R.O., Basic Principles of Structural Equation Modeling, Springer-Verlag, New York 1996.
- Wold H., Partial Last Squares, [w:] Kotz S., Johnson N.L. (red.), Encyclopedia of Statistical Sciences, vol. 6, s. 581-591, Wiley, New York 1985.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171467063