PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2004 | 13 | nr 1010 Zastosowania metod ilościowych | 177--184
Tytuł artykułu

Analiza zachowań konsumentów z wykorzystaniem metod detekcji interakcji

Warianty tytułu
The Application of the Interaction Detection Methods in the Analysis of Consumers Behaviour
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule zaprezentowano wykorzystanie metod detekcji interakcji w rozpoznawaniu zachowań konsumentów. Scharakteryzowano przykłady identyfikacji klas konsumentów podejmujących decyzję o zakupie margaryny oraz zmiennych determinujących lojalne zachowanie się konsumentów przy zakupie nowego samochodu. (fragment tekstu)
EN
The interaction detection methods are very powerful tools for measurement of particular strengths which affect consumer behaviour. The most important thing in marketings' investigations is that the final choice of buyer is the result of mutual influence of all the considered factors. In the article two empirical examples confirm practical usefulness of this methods in recognising the consumers behaviour. (original abstract)
Twórcy
  • Akademia Ekonomiczna we Wrocławiu
Bibliografia
  • Answer Tree 2.0. User's Guide, SPSS Inc., Chicago 1999.
  • Berry M.J., Linoff G., Data Mining Techniques for Marketing, Sales and Customer Support, John Wiley & Sons Inc., New York 1997.
  • Biggs D., de Vіllе В., Suen E., A Method of Choosing Multiway Partitions for Classification and Decision Trees, "Journal of Applied Statistics" 1991, vol. 18, s. 49-62.
  • Gamberger D., Šmuc Т., Marić I. (2001), Data Mining Server. Pozycja dostępna w Internecie pod adresem: http://www.dms.irb.hr/tutorial/tut_main.php.
  • Gillo M.W., Shelly M.W., Predictive Modeling of Multivariable and Multivariate Data, "Journal of the American Statistical Association" 1974, vol. 69, s. 646-653.
  • Goodman L.A., Simple Models for the Analysis of Association in Cross-Classifications Having Ordered Categories, "Journal of the American Statistical Association" September 1979, vol. 74, no. 367, s. 537-552.
  • Green P.E., Tull D.S., Albaum G., Research for Marketing Decisions, Englewood Cliffs, Prentice-Hall 1988.
  • Holmes C., AID Comes to the Aid of Marketing Management, "European Journal of Marketing" 1980, vol. 14, no. 7, s. 409-413.
  • Kass G.V., Significance Testing in Automatic Interaction Detection (AID), "Applied Statistics" 1975, 2, s. 178-189.
  • Kass G.V., An Exploratory Technique for Investigating Large Quantities of Categorical Data, "Applied Statistics" 1980, 29, s. 119-127.
  • MacLachlan D.L., Johansson J.K., Market Segmentation with Multivariate AID, "Journal of Marketing", Winter 1981, vol. 45, s. 74-84.
  • Magidson J., The CHAID Approach to Segmentation Modeling: CHI-squared Automatic Interaction Detection, [w:] R.P. Baggozzi (red.), Advanced Methods of Marketing Research, Blackwell, New York 1994, s. 118-159.
  • Morgan J.N., Messenger R.C., THAID. A Sequential Analysis Program for the Analysis of Nominal Scale Dependent Variables, Institute for Social Research, University of Michigan, Ann Arbor 1973.
  • Morgan J.N., Sonquist J.A., Problems in the Analysis of Survey Data and a Proposal, "Journal of the American Statistical Association", June 1963, vol. 58, s. 415-430.
  • Perreault W., Barksdale H., A Model-Free Approach for Analysis of Сотріех Contingency Data in Survey Research, "Journal of Marketing Research", November 1980, vol. 17, s. 503-515.
  • Sonquist J.A., Morgan J.N., The Detection of Interaction Effects. A Report on a Computer Program for the Selection of Optimal Combinations of Explanatory Variables, Monograph no. 35, Survey Research Center, Institute for Social Research, University of Michigan 1964.
  • Swinyard W., Clarke D., Oveson R., Oveson М., Direct Marketing, Data Mining and Decision Trees: The Use of CHAID Analysis in Market Segmentation, "Journal of Targeting, Measurement and Analysis for Marketing" 1999, vol. 7, no. 3, s. 227-244.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171467073

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.