PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | R. 14, nr 2, cz. 2 | 351--360
Tytuł artykułu

Uwarunkowania implementacji założeń koncepcji społecznej odpowiedzialności w małym przedsiębiorstwie

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Conditions of Implementation of Social Responsibility Conception in Small Enterprise
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule o charakterze teoretyczno-empirycznym zaprezentowano kluczowe założenia koncepcji społecznej odpowiedzialności w małym przedsiębiorstwie wraz z procedurą i uwarunkowaniami ich wdrożenia oraz studium przypadku małego przedsiębiorstwa, w którym trwa proces przedmiotowej implementacji. (abstrakt oryginalny)
EN
The article, discussing both theoretical and empirical aspects of the research problem, presents key assumptions of social responsibility in small enterprise, together with proceeding and conditions of their implementation, as well as case study of small enterprise, wherein runs implementation process. (original abstract)
Rocznik
Strony
351--360
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
  • Ackerman R. W. (1973), How Companies Respond to Social Demands, "Harvard University Review", Vol. 51, No. 4.
  • Carroll A. B. (1999), Corporate Social Responsibility - Evolution of a Definitional Construct, "Business & Society", Vol. 38, No. 3.
  • Des Jardins J. R., McCall J. J. (1985), Contemporary Issues in Business Ethics, Reston Publishing Company, Belmont.
  • Donaldson T., Preston L. E. (1995), The Stakeholder Theory of the Corporation: Concepts, Evidence and Implications, "Academy of Management Review", Vol. 20, No. 1.
  • Freeman R. E., Phillips R. A. (2002), Stakeholder Theory: Libertarian Defense, "Business Ethics Quarterly", Vol. 12, No. 3.
  • Friedman M. (1970), The Social Responsibility of Business is to Increase Its Increase Its Profits, "New York Times Magazine", 13.09.
  • Garriga E., Mele D. (2004), Corporate Social Responsibility Theories: Mapping the Territory, "Journal of Business Ethics", Vol. 53, No. 1
  • Jones T. M. (1980), Corporate Social Responsibility Revisited, Redefined, "California Management Review", Vol. 22, No. 3.
  • Kung H. (1999), Pokój na świecie - światowe religie - światowy etos, w: J. Sekuła (red.), Idea etyczności globalnej, Wydawnictwo Seculum, Siedlce.
  • Mele D. (2002), Not only Stakeholders Interests. The Firm oriented towards the Common Good, University of Notre Dame Press, Notre Dame.
  • Sokołowska A. (2013), Społeczna odpowiedzialność małego przedsiębiorstwa. Identyfikacja-ocena-kierunki doskonalenia, Seria: "Monografie i Opracowania" nr 232, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław.
  • Vogel D. (1986), The Study of Social Issues in Management: A Critical Appraisal, "California Management Review", Vol. 28, No. 2.
  • Wartick S. (1994), Mahon S., Towards a Substantive Definition of the Corporate Issue Construct: A Review and Synthesis of Literature, "Business and Society", Vol. 33, No. 3.
  • Zbiegień-Maciąg L. (1991), Etyka w zarządzaniu, PWN, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171467373

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.