Warianty tytułu
Idea Management in the Enterprise
Języki publikacji
Abstrakty
W artykule przedstawiono wybrany obszar zarządzania pomysłami w kontekście wykorzystania metod stymulujących kreatywność. Utworzony model procesu twórczego zwraca szczególną uwagę na fazy pomysłów, tj. tworzenie, selekcję i rozwijanie pomysłów. Fazy wskazują, jak nimi zarządzać. W artykule na przykładzie trzech badanych przedsiębiorstw przedstawiono także czynniki, które sprzyjają prawidłowemu zarządzaniu pomysłami: od planowania, przez przeprowadzenie sesji twórczej do oceny rezultatów. Opisane w artykule dwie metody stymulujące kreatywność ułatwiają wyodrębnianie pomysłów z dużej ich puli lub pozwalają wyznaczać możliwe konsekwencje powstałych rozwiązań.(abstrakt oryginalny)
The aim of the article is to present the selected area idea management in the context of the use of methods to stimulate creativity. Created model of the creative process pays particular attention to the phase of ideas, i.e. creation, selection and development of ideas. Phase indicate how to manage them. The article presents also, for example, three of the surveyed companies, the factors that contribute to the proper management of ideas: from planning to hold a session of creative and ending with the assessment results. Described in the article are two methods to stimulate creativity help extract ideas from them a large pool or allow to set the possible consequences of the resulting solutions.(original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
391--402
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Politechnika Opolska
Bibliografia
- Antoszkiewicz, J. (2008). Innowacje w firmie. Warszawa: Poltext.
- de Bono, E. (2010). Dziecko w szkole kreatywnego myślenia. Gliwice: Wydawnictwo Helion.
- Green, A. (2004). Kreatywność w public relations. Warszawa: PWE.
- Drewczyński, W. (2011). System zarządzania pomysłami. Pobrano z: http://wicu.pl/system -zarzadzania-pomyslami (28.10.2016).
- Karlińska, B., Knosala, R. (2012). Model procesu twórczego a rozwój innowacji procesowych. Zarządzanie Przedsiębiorstwem, 3, 22-28.
- Karlińska, B., Knosala, R. (2013). Sesja twórcza jako sposób kreatywnego rozwiązywania problemów w przedsiębiorstwie. Zarządzanie Przedsiębiorstwem, 2, 16-22.
- Królak-Wyszyńska, K., Rudolf, T. (2010). Miliony z pomysłów, czyli jak zdobyć dodatkowe przychody dzięki zarządzaniu pomysłami. E-Mentor, 2 (34), 51-52.
- Luecke, R. (2003). Managing creativity and innovation. Boston: Harvard Business School Press.
- Nęcka, E. (1995). Proces twórczy i jego ograniczenia. Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls.
- Nęcka, E. (2001). Psychologia twórczości. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
- Stosik, A. (2005). HR menedżer i wdrażanie koncepcji Idea Management w małej firmie usługowej. Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 349, 423-431.
- Wasilewska, B., Knosala, R. (2014). Wdrożenie metod stymulujących kreatywność do praktyki przemysłowej. W: P. Łebkowski (red.), Zarządzanie a inżynieria produkcji (s. 356-363). Kraków: Wydawnictwo AGH.
- Wycoff, J. (2004). The Big Ten Innovation Killers. Palo Alto CA: Innovation Network.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171468757