PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2017 | t. 18, z. 4, cz. 1 Agile Commerce - świat technologii i integracji procesowej | 181--194
Tytuł artykułu

Efekt ROPO w procesie zakupu przez młodych konsumentów na rynkach detalicznych

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
ROPO Effect in Young Customers' Purchasing Processes on Retail Markets
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest charakterystyka efektu ROPO oraz przedstawienie wyników badań dotyczących dokonywania zakupów młodych konsumentów na wybranych rynkach detalicznych. (fragment tekstu)
EN
Retail sector entities function in competitive environment. Purchasing activity of young customers is more and more visible on retail markets. They belong to "Y" and "Z" generations and their purchasing behaviors differ from purchasing behaviors of their parents. The purpose of this paper is to 1) identify and recognize purchasing behaviours of young customers on retail markets 2) identify ROPO effect that occurs in young customers' purchasing processes on different retail markets The following research methods were applied in the paper: critical analysis of the literature of the subject. In the paper the author presents the results of empirical research that took place in Poland. In the study young customers - representatives of 'X" and "Z" generations were research objects as well as their purchasing behaviours and ROPO effects that appear on different retail markets. Entities of retail sector constitute the subject area of the paper. (original abstract)
Słowa kluczowe
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
autor
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Bibliografia
  • Bilińska-Reformat K. (2014), Information and communication technologies as determinant of the growth in competitiveness of commercial enterprise, Handel Wewnętrzny w Polsce, Raporty IBRKK.
  • Bilińska-Reformat K., Stefańska M. (2016), Young Consumer's Behaviours on Retail Market and Their Impact on Activities of Retail Chains, "Business Excellence", October.
  • Efekt ROPO w centrach handlowych. Raport z ogólnopolskiego badania konsumenckiego (2012), maj, Market Side.
  • Gołąb-Andrzejak E. (2014), Lojalność w społeczeństwie informacyjnym na przykładzie "pokolenia Milenium", "Marketing i Rynek" nr 11.
  • Gołębiowska E. (2016), Opinie klientów jako czynnik wpływający na zaufanie do podmiotów branży e-handlu [w:] E. Gołębiowska (red.), Zarządzanie w dobie ograniczonego zaufania, "Przedsiębiorczość i Zarządzanie", t. XVII, z. 2, cz. III.
  • Jaciow M., Wolny R. (2011), E-consumer in Poland. Behaviours&Typology, Centrum Badań i Ekspertyz, Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach, Katowice.
  • Piorunowska-Kokoszko J. (2014), Efekt ROPO i jego wpływ na komunikację w sektorze e-commerce, "Logistyka", nr 3.
  • Stopczyński B. (2016), Dywersyfikacja zachowań nabywców sklepów online w zależności os wieku klienta [w:] M. Krajewska-Nieckarz, A. Piekarska, A. Sołtys (red.), W stronę różnorodności - nowe wyzwania w zarządzaniu organizacją i potencjałem społecznym, "Przedsiębiorczość i Zarządzanie", t. XVII, z. 2, cz. III.
  • Wolny R. (2015), Efekt ROPO w procesie zakupu usług konsumentów z Niemiec, "Marketing i Rynek", nr 8.
  • Wolny R. (2016), Efekt ROPO w procesie zakupu usług polskich konsumentów, "Studia Ekonomiczne. Zeszyty naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach", nr 302.
  • Wykorzystanie technologii informacyjno-telekomunikacyjnych w przedsiębiorstwach i gospodarstwach domowych w latach 2005-2015, GUS, Warszawa.
  • https://ec.europa.eu/digital-single-market/en/desi, dostęp: 5.03.2017.
  • https://ec.europa.eu/digital-single-market/en/scoreboard/poland, dostęp: 5.03.2017.
  • www.mg.gov.pl, dostęp: 10.03.2017.
  • https://ecommercepolska.pl/files/9414/6718/9485/E-commerce_w_polsce_2016.pdf, dostęp: 10.03.2017.
  • https://poradnikprzedsiebiorcy.pl/-efekt-ropo-w-e-commerce, dostęp: 10.03.2017.
  • http://kariera.pracuj.pl/porady/czy-nalezy-bac-sie-pokolenia-z/, dostęp: 10.03.2017.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171469993

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.