PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2017 | 39 | nr 112 | 73--82
Tytuł artykułu

Tworzenie kultury menedżerskiej i jej wartości

Autorzy
Warianty tytułu
Creating a Managerial Culture and Its Values
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule przedstawiono menedżerów jako grupę, która tworzy własną kulturę i prezentuje swoje wartości. W skali kraju jest to bardzo liczna grupa, która podobnie jak prawnicy, lekarze czy inżynierowie próbuje tworzyć odrębną elitę społeczną. Posiada indywidualny styl bycia i wyróżniające atrybuty zawodowe. W procesie zarządzania kultura menedżerów pełni funkcję wspomagającą. Menedżerowie posiadający władzę często traktują ją jako wartość absolutną, realizują swoje funkcje i odnoszą sukces.(abstrakt oryginalny)
EN
Creating a managerial culture and its values. The article presents a group of managers who create their own culture and values. Nationally, this group is very large, similar to lawyers, doctors or engineers. As a distinct social group they form their own culture which apart from its cognitive character, has also got pragmatic significance, it also plays a supporting role in the management processes. In this social group some of them want to have power and treat it as an absolute value (they lose), others want to carry out the functions and take care of it. The managerial culture is created by managers who share common values, lifestyle, power, features and culture.(original abstract)
Twórcy
  • Państwowa Wyższa Szkoła Informatyki i Przedsiębiorczości w Łomży
Bibliografia
  • Czarnowski S., Kultura, Wyd. PWN, Warszawa 1958.
  • Czubasiewicz H., Grajewski P., Diagnozowanie kultury organizacyjnej firmy, [w:] Kulturowe i organizacyjne uwarunkowania strategii przedsiębiorstw, K. Krzakiewicz (red.), Poznań-Piła 2001.
  • Hofstede G., Kultury i organizacje, Wyd. PWE, Warszawa 2000.
  • Kostera M., Postmodernizm w zarządzaniu, Wyd. PWE, Warszawa 1996.
  • Koźmiński A.K., Druga rewolucja menedżerska, "Rzeczpospolita" 17-18.2000.
  • Koźmiński A.K., Piotrowski W., Teoria i praktyka, Wyd. PWN, Warszawa1995.
  • Kubik K., Kultura menedżerska, Wyd. WWSE, Warszawa 2008.
  • Kuc B.R., Zarządzanie doskonałe, Wyd. Menedżerskie PTM, Warszawa 2003.
  • Listwan T., Koziński J. (red.), Innowacyjność struktur organizacyjnych jako czynnik sukcesu w zarządzaniu, [w:] Sukces w zarządzaniu, Problemy kadrowo-zarządcze, S. Chelpa, T. Listwan (red.), Wyd. AE, Wrocław 1999.
  • Schumpeter J.A., Kapitalizm, socjalizm, demokracja, PWN, Warszawa 1995.
  • Sudoł S., Przedsiębiorstwo. Podstawy nauki o przedsiębiorstwie. Teorie i praktyka zarządzania, Wyd. Dom Organizatora, TNOiK, Toruń 2002.
  • Szaban J., Przemiany roli polskich dyrektorów w wyniku zmian ustrojowych. Od dyrektora do euromenedżera, Wyd. WSzPiZ im. Leona Koźmińskiego, Warszawa 2000.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171470017

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.