PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2004 | nr 1027 Informatyka ekonomiczna : przegląd naukowo-dydaktyczny | 331--342
Tytuł artykułu

Nauczanie zdalne - nowa forma kształcenia

Warianty tytułu
Distance Learning - New Shape of Education
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Nauczanie zdalne jest realizowane w wielu krajach, u nas też nie da się tego uniknąć. Aby jednak zaproponować taką formę kształcenia, trzeba się odpowiednio przygotować. E-learning staje się coraz bardziej atrakcyjną formą nauczania polegającą na wykorzystaniu multimedialnych możliwości komputera. Nowe sposoby zdobywania coraz głębszej wiedzy z różnych dziedzin służącego dalszemu rozwojowi kariery zawodowej, powoli zajmują miejsce tradycyjnych metod nauczania. Jedną z zalet tego nauczania jest równie efektywny pobyt w domu, klasie szkolnej czy sali konferencyjnej. Różne rodzaje symulacji na komputerach o coraz to większych parametrach dają nieograniczone możliwości poznawania otaczającego nas świata. Wiąże się to m.in. z opracowaniem materiałów dydaktycznych, środkami na realizację tego rodzaju prac i środkami przeznaczonymi na sprzęt informatyczny. Materiały udostępniane na tego typu kursach muszą być nie tylko zorganizowane w sposób prosty i czytelny, powinny też angażować studenta w prezentowane przez siebie treści poprzez wprowadzanie różnego rodzaju aktywności w postaci np. ćwiczeń czy quizów. (fragment tekstu)
EN
Rapid development of Internet impacts all disciplines of our life, we observe it also in education methods. Requirement of knowledge sharing demands reconnoitring and diagnosing of available and needed knowledge assets. Distance learning as a new and attractive form of education uses modem solutions from computer sciences well as telecommunication. The paper presents software creating distance learning environment, advantages and requirements of this kind of education. (original abstract)
Słowa kluczowe
Twórcy
  • Akademia Ekonomiczna we Wrocławiu
autor
  • Akademia Ekonomiczna we Wrocławiu
Bibliografia
  • Gładysz Т., Hauke K., Owoc M., Ocena wiedzy jako funkcja edukacji zdalnej, [w:] Pozyskiwanie wiedzy z baz danych, red. A. Baborski, "Prace Naukowe AE we Wrocławiu", nr 850, AE, Wrocław 2000.
  • Hayhoe G.F., Evaluating Distance Learning in Graduated Programs: Ensuring Rigorous, Rewarding Professional Education, http://www.puw.pl/elerning.html.
  • James D.L., Distance learning, http://www.leeds.ac.Uk/educol/documents/000000142.htm
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171470107

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.