PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2004 | 11 | nr 1022 Klasyfikacja i analiza danych - teoria i zastosowania | 276--283
Tytuł artykułu

Pomiar preferencji nabywców nieruchomości lokalowych oraz ich prognozowanie metodą conjoint analysis

Warianty tytułu
Application of Conjoint Analysis Method in Measurement and Forecasting of Preferences of Private Accommodations' Purchasers
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Przedmiotem badań są preferencje inwestorów na rynku nieruchomości mieszkaniowych zlokalizowanych na obszarze Jeleniej Góry. Celem badania jest poznanie ważności cech uwzględnianych przy zakupie omawianego typu nieruchomości poprzez dezagregację aktualnych preferencji ich potencjalnych nabywców. Dodatkowym aspektem badania jest oszacowanie, na podstawie wyników prognozowania metodą conjoint analysis, udziału w rynku wybranych wariantów nieruchomości, zbioru cech (atrybutów) decydujących o wyborze (zakupie) lokalowych nieruchomości mieszkaniowych w przyszłości. (fragment tekstu)
EN
The paper presents the application of conjoint analysis method in measurement and forecasting of preferences of potential private accommodations' purchasers, placed in the Jelenia Gora area. The source was outcome of the poll opinion organized in June 2003. The main aim was to qualify features which decide on choice (buy) of properties by potential investors during the research and in the future. Forecasting of preferences was made with implemented simulation analysis procedure. The research related to Jelenia Gora allowed to establish current and future variables which effect on price. (original abstract)
Twórcy
  • Akademia Ekonomiczna we Wrocławiu
Bibliografia
  • Bąk A., Wykorzystanie symulacyjnych własności conjoint analysis w badaniach marketingowych, [w:] Klasyfikacja i analiza danych. Teoria i zastosowania, red. K. Jajuga, M. Walesiak, Taksonomia 6, Akademia Ekonomiczna, Wrocław 1999.
  • Hair J.F., Anderson R.E., Tatham R.L., Black W.C., Multivariate Data Analysis with Readings, Prentice-Hall, Englewood Cliffs 1995.
  • Walesiak M., Bąk A., Realizacja badań marketingowych metodą conjoint analysis z wykorzystaniem pakietu statystycznego SPSS for Windows, Akademia Ekonomiczna, Wrocław 1997.
  • Walesiak M., Bąk A., Conjoint analysis w badaniach marketingowych, Akademia Ekonomiczna, Wrocław 2000.
  • Walesiak M., Dziechciarz J., Błaczkowska A., Conjoint measurement jako narządzie segmentacji i prognozowania rynku, "Prace Naukowe AE we Wrocławiu", nr 780, AE, Wrocław 1997.
  • Wedel M., Kamakura W.A., Market Segmentation. Conceptual and Methodological Foundations, Kluwer Academic Publishers, Boston-Dordrecht-London 1998.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171470605

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.