PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2017 | t. 18, z. 2, cz. 2 Zarządzanie humanistyczne i publiczne | 35--43
Tytuł artykułu

Zarządzanie relacjami z klientem w bibliotece szkoły wyższej

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Customer Relationship Management in the University Library
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest przybliżenie nowych form pozyskiwania i utrzymywania klienta dla organizacji, również biblioteki szkoły wyższej. W tekście dokonano także interpretacji terminu CRM, kształtowania relacji w kontekście obsługi klienta oraz wykorzystywania sprzyjających temu nowoczesnych narzędzi. Autorzy starali się wykazać istotność kształtowania się relacji z klientem w bibliotece w sprzyjającym, innowacyjnym, sieciowym środowisku. (fragment tekstu)
EN
Customer relationship management is the way of the influence on the customer in a modern organization. Note, that keeping in touch with the individual customer benefits for the customer and the organization. In the library, the customer is the greatest value. This article attempts to answer the question why customer relationship management is important in the university library. There are highlighted basic issues, related to a new approach to the customer. (original abstract)
Twórcy
autor
  • Biblioteka Główna Politechniki Częstochowskiej
  • Politechnika Częstochowska
Bibliografia
  • Adamczyk J. (2002), CRM w ujęciu klasycznym i internetowym, E-marketing.pl [online], http://www.e-marketing.pl/artyk/artyk63.php, dostęp: 22 luty 2017.
  • Armstrong G., Kotler P. (2012), Marketing, Wolters Kluwer, Warszawa.
  • Ball R. (2004), Zarządzanie Public Relations i relacjami z klientami w bibliotekach. Personel i klienci [w:] M. Kocojowa (red.), Public Relations: biblioteki, wydawnictwa, informacja naukowa, uczelnie, "Materiały z Bibliotekoznawstwa i Informacji Naukowej, 15", Wydawnictwo UJ, Kraków.
  • Bohoriev A. (2016), 14 prostych kroków - promocja na Facebooku przy małym budżecie, "sprawny.marketing" [online], https://sprawnymarketing.pl/promocja-facebook, dostęp: 22 lutego 2017.
  • Cichoń S. (2012), Szkoła wyższa na rynku usług edukacyjnych, "Edukacja Ekonomistów i Menedżerów", nr 3.
  • Frąckiewicz E., Rudawska E. (2004), Zarządzanie relacjami z klientem z wykorzystaniem koncepcji Customer Relationship Management, "Przegląd Organizacji" nr 7-8.
  • Hołub-Iwan J. (2004), Zarządzanie kluczowymi klientami [w:] I. Dembińska-Cyran, J. Hołub-Iwan, J. Perenc, Zarządzanie relacjami z klientem, Difin, Warszawa.
  • Jasiak M. (2013), Marketing relacji, "Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Zarządzanie", nr 905.
  • Knop U. (2016), Komunikacja z klientem w bibliotece akademickiej. Ujęcie psychologiczne, "Biblioteka", nr 20.
  • Kotler P., Keller K.L. (2012), Marketing, Dom Wydawniczy Rebis, Poznań.
  • Nowakowski A. (b.r.), Oglądaj i pokaż się - YouTube, Ekonomicznie.pl [online], http://www.ekonomicznie.pl/strefa.php?strefa=artykuly&art=302, dostęp: 22 maja 2017.
  • Pawłowska B., Witkowska J., Nieżurawski L. (2010), Nowoczesne koncepcje strategii orientacji na klienta, Naukowe PWN, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171473032

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.