PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2017 | nr 2 | 86--93
Tytuł artykułu

Consumer Preferences on Impulse Ice Cream

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Preferencje konsumenckie dotyczące lodów impulsowych
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
Impulse ice cream are sold in individual packages ( as ice " on a stick", in cups with a capacity of 200 ml, cones, sandwich ice cream etc.) or without packaging (as traditional ice cream ball in the wafer), purchased mostly under the influence of emotion and desire. Impulse ice cream are a large part of the ice cream market in Poland, especially in the months of May - September. Total consumption of ice cream in Poland is still very low on the background of consumption in Europe. Research has shown that the impulse ice cream are the most popular in the summer season. Consumers are increasingly opting for new, innovative flavours and types of ice cream. The decisive factor in buying impulse ice cream is still the weather. Ingestion of impulse ice cream for years recorded the highest values in the summer. Impulse ice cream consumers are open to innovation and new, previously unheard of in the ice cream, flavours. Ingestion of impulse ice cream out of the summer season is often limited by consumer preferences, as well as a smaller supply of this type of ice cream. (original abstract)
Lody impulsowe to lody sprzedawane w opakowaniach jednostkowych (jako lody "na patyku", w kubkach o pojemności do 200 ml, rożki, lody typu sandwich itp.) lub bez opakowań (jako tradycyjne lody kulkowe w waflu), kupowane najczęściej pod wpływem emocji i chęci zaspokojenia nagłej potrzeby. Lody impulsowe stanowią dużą część rynku lodów w Polsce, szczególnie w miesiącach maj-wrzesień. Spożycie lodów ogółem w Polsce jest wciąż bardzo niskie na tle spożycia w Europie. Przeprowadzone badania wykazały, iż lody impulsowe cieszą się największą popularnością w sezonie letnim. Konsumenci coraz częściej wybierają nowe, innowacyjne smaki oraz rodzaje lodów. Czynnikiem decydującym o zakupie lodów impulsowym jest wciąż pogoda. Spożycie lodów impulsowych od lat odnotowuje największe wartości w sezonie letnim. Konsumenci lodów impulsowych są otwarci na innowacje i nowe, dotychczas niespotykane w lodach smaki. Spożycie lodów impulsowych poza sezonem letnim jest często ograniczone preferencjami konsumentów, jak również mniejszą podażą tego rodzaju lodów. (abstrakt oryginalny)
Rocznik
Numer
Strony
86--93
Opis fizyczny
Twórcy
  • Gdynia Maritime University, Poland
Bibliografia
  • [1] Coraz silniejsza konkurencja na rynku lodów w Polsce www.wiadomoscihandlowe.pl, 5-05-2016, 10:06, Accessed 2 September 2016.
  • [2] Palka, A. (2013) Impact of consumer preferences on changes in ice cream market in Poland, Towaroznawcze Problemy Jakości, Vol. 37, No. 4, pp. 76-83.
  • [3] Palka, A. (2015) Changes In Consumers' Preferences in the Market for Ice Cream, Handel Wewnętrzny Vol. 355, No. 2, pp. 308-319.
  • [4] Rynek lodów w Polsce - opinia eksperta www.portalspozywczy.pl, 09-08-2016, 15:33, Accessed 2 September 2016.
  • [5] Rynek lodów w Polsce rośnie w siłę. Ostatni sezon go jeszcze umocnił! www.portalspozywczy.pl, 21-10-2016, 11:07, Accessed 22 October 2016.
  • [6] Dyrektor Nestle o tym jakie lody najchętniej jedzą Polacy, www.portalspozywczy.pl, 13- 05-2016, 13:05, Accessed 2 September 2016.
  • [7] Polacy jedzą coraz więcej lodów, więcej płacą, a lody przestają być sezonowe, portalspozywczy.pl, 05-07-2016, 13:57, Accessed 2 September 2016.
  • [8] Rynek lodów w Polsce w liczbach wraz z prognozami oprac. na podst. Euromonitor International, www.portalspozywczy.pl, 24-05-2016, 14:10, Accessed 2 September 2016.
  • [9] Anita: Rynek lodów w Polsce staje się coraz ciekawszy i bardziej zróżnicowany, www.portalspozywczy.pl, 28-07-2016, 11:05, Accessed 2 September 2016.
  • [10] Lody Kaktus biją rekord popularności. www.portalspozywczy.pl, 04-08-2016, 11:02, Accessed 2 September 2016.
  • [11] Palka A., Newerli-Guz J., Wilczynska A., Rybowska A. (2016), Innovations in Ice Cream Production in Baltic Sea Region, Proceedings of The 11th European Conference on Innovation and Entrepreneurship, Jyvaskyla, Finland, pp. 543-551.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171473914

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.