PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2017 | 29 | nr 469 Klasyfikacja i analiza danych - teoria i zastosowania | 119--130
Tytuł artykułu

Analiza poziomu wczesnoszkolnego kształcenia muzycznego w Polsce

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
An Analysis of Level in Early Musical Education in Poland
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Jednym z elementów nauczania wczesnoszkolnego w Polsce jest nauka podstaw muzyki, wiedzy o instrumentach i elementów słuchu muzycznego. Na przełomie 2015 i 2016 roku Instytut Muzyki i Tańca w Warszawie przeprowadził ogólnopolskie badanie poziomu kształcenia muzycznego dzieci w klasach I-III szkół podstawowych. W badaniu tym przeprowadzono wywiady z dziećmi i ich nauczycielami. Dzieci odpowiadały na pytania dotyczące ich zainteresowań muzyką, a także na pytania związane z ich wiedzą i umiejętnościami osiągniętymi w szkole. Nauczycieli pytano o warunki i możliwości prowadzenia zajęć muzycznych w szkole. W badaniu uwzględniono zróżnicowanie przestrzenne placówek szkolnych w Polsce, liczbę oddziałów szkolnych w placówkach i typ miejscowości. Celem prezentowanych badań jest ocena poziomu wczesnoszkolnego kształcenia muzycznego dzieci w Polsce(abstrakt oryginalny)
EN
One of the elements of early education in Poland is learning the basics of music, knowledge of instruments and elements of musical hearing. At the turn of 2015 and 2016, the Institute of Music and Dance in Warsaw conducted a study of the level of musical education of children in classes I-III schools. In this study were conducted interviews with children and their teachers. The children responded to questions about their interest in music, as well as questions related to their knowledge and skills achieved in school. The teachers were asked about the conditions and opportunities for music classes in school. The study included spatial diversity of schools, the number of school divisions in institutions and type of locality. The aim of this study is to assess the level of early musical education of children in Poland(original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Gdański
  • Uniwersytet Gdański
Bibliografia
  • Białkowski A., Grusiewicz M., 2010, Reforma szkolna i praktyka nauczania muzyki w opinii nauczycieli, Wiadomości Muzyczne, 3.
  • Butzlaff R., 2000, Can music be used to teach reading?, The Journal of Aesthetic Education, 34, 3-4, s. 167-178.
  • Gordon E.E., 1999, Sekwencje uczenia się w muzyce. Umiejętności, zawartość i motywy, Wydawnictwo Uczelniane WSP, Bydgoszcz.
  • Hargreaves D.J., North A.C., 1997, The Social Psychology of Music, Oxford University Press, Oxford.
  • Jalongo M., Bromley K., 1984, Developing linguistic competence through song, Reading Teacher, 37, 9, s. 840-845.
  • Jolly Y., 1975, The use of songs in teaching foreign languages, Modern Language Journal, 59, 1, s. 11-14.
  • Martin M., 1983, Teaching spelling with music, Academic Therapy, 18, 4, s. 505-515.
  • McCarthy W., 1985, Promoting language development through music, Academic Therapy, 21, 2, s. 237-242.
  • Przychodzińska M., 1989, Wychowanie muzyczne - idee, treści, kierunki rozwoju, Wydawnictwo Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa.
  • Przychodzińska M., 1997, Metodyka wychowania muzycznego. Status i zakresy nauczania, [w:] Białkowski A. (red.), Edukacja estetyczna w perspektywie przemian szkoły współczesnej, Wydawnictwon UMCS, Lublin.
  • Przychodzińska-Kaciczak M., 1981, Dziecko muzyka, Nasza Księgarnia, Warszawa.
  • Przychodzińska-Kaciczak M., 1987, Polskie koncepcje powszechnego wychowania muzycznego: tradycje - współczesność, Wydawnictwo Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa.
  • Rakowski A., 2010, Powszechna edukacja muzyczna - historia narodowego niepowodzenia, [w:] Białkowski A., Grusiewicz M., Michalak M., Edukacja muzyczna w Polsce. Diagnozy, debaty, aspiracje, Fundacja "Muzyka jest dla wszystkich", Warszawa, s. 119-129.
  • Roskam K., 1979, Music therapy as an aid for increasing auditory awareness and improving readingskill, Journal of Music Therapy, 16, 1, s. 31-42.
  • Uchyła-Zroski J., 1999, Promuzyczne zachowania młodzieży w okresie dorastania i ich uwarunkowania, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice.
  • Weiner A., 2007, Test Muzycznych Umiejętności Percepcyjnych, Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Skłodowskiej-Curie, Lublin.
  • Żebrowska M. (red.), 1975, 1980, 1981, Psychologia rozwojowa dzieci i młodzieży, PWN, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171475923

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.