Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Przedmiotem niniejszego artykułu jest omówienie i ewaluacja jednego ze sposobów nauczania języka specjalistycznego w ramach lektoratu z języka angielskiego prowadzonego na Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie. Szczegółowo zostanie omówiony moduł wprowadzający elementy języka specjalistycznego w pierwszym semestrze nauki języka angielskiego, a mianowicie prezentowanie przez studentów danego kierunku, w formie prezentacji Power Point, zagadnień tematyki specjalistycznej związanej z ich kierunkiem studiów oraz przygotowanie artykułu dotyczącego prezentacji. Autorka nawiąże do różnych form nauczania języka specjalistycznego w Centrum Języków Obcych UP w poszczególnych semestrach nauki oraz omówi metodę CLIL, która może być wykorzystywana do wprowadzenia treści specjalistycznych, a także do profilowania zajęć językowych pod kątem kierunku studiów. Zostaną także omówione wytyczne opracowane przez współpracowników, dotyczące przygotowania oraz zaprezentowania tematu. Niniejszy artykuł stanowi również prezentację wyników badania ankietowego przeprowadzonego wśród czterech grup studentów z kierunków: pedagogika, gospodarka przestrzenna, socjologia, których zadaniem było ocenić moduł wprowadzający język specjalistyczny oraz stopień przyswojenia nowych treści językowych i wiedzy pozajęzykowej.(fragment tekstu)
Słowa kluczowe
Rocznik
Strony
230--242
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
- Europejski system opisu kształcenia językowego: uczenie się, nauczanie, ocenianie. Red. H. Komorowska. Wydawnictwo Centralnego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli, Warszawa 2003
- Gajewska E., Sowa M.: LSP, FOS, Fachsprache... Dydaktyka języków specjalistycznych. Wydawnictwo Werset, Lublin 2014
- Komorowska H.: Metodyka nauczania języków obcych. WSIP, Warszawa 1999
- Nauczanie języków obcych - Polska a Europa. Red. H. Komorowska. Wydawnictwo SWPS Academica, Warszawa 2007
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171476395