PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2017 | nr 3 (70) | 31--45
Tytuł artykułu

Gdyby Szekspir pisał disco polo... Wpływ źródła tekstu na jego ocenę

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Głównym celem badania było sprawdzenie, czy przedstawienie danej osoby jako autora tekstu wpływa na emocjonalny odbiór tekstu i na stopień jego akceptacji. Pytanie badawcze dotyczyło tego, jakie konkretnie emocje wywołuje autor i jak owe emocje mają się do samej oceny tekstu. (...)W zakres opisywanego badania wchodzą krótkie cytaty ze sztuk Szekspira oraz popularnych w roku 2017 wykonawców pop i disco polo. (fragment tekstu)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
31--45
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Warszawski
Bibliografia
  • Aronson E., Człowiek - istota społeczna, Warszawa 2002.
  • Arystoteles, Retoryka, tłum. L. Piotrowicz, Warszawa 2008.
  • Bralczyk J., Język na sprzedaż, Gdańsk 2004.
  • Burke K., A rhetoric of motives, Berkeley-Los Angeles 1969.
  • Bralczyk J., Wasilewski J., Polskie języki publiczne [w:] Polska polityka językowa wobec członkostwa Polski w Unii Europejskiej, red. J. Warchala, D. Krzyżyk, Katowice 2008.
  • Bralczyk J., Wasilewski J., Język w mediach, medialność języka [w:] Dziennikarstwo i świat mediów, Warszawa 2008, s. 379-401.
  • Ekman P., Friesen W.V., Constants across cultures in the face and emotion, "Journal of Personality and Social Psychology" 1971, Vol. 17 (2).
  • Ekman P., Rosenberg E.L., What the face reveals: Basic and applied studies of spontaneous expression using the Facial Action Coding System (FACS), New York 1997.
  • Lakoff G., Nie myśl o słoniu. Jak język kształtuje politykę, tłum. J. Wasilewski, A. Nita, Warszawa 2011.
  • Maison D., Pawłowska B., Beyond declaration - how measurement of basic emotions can help to understand advertising effectiveness, "Society for Consumer Psychology", konferencja Miami 2014, www.myscp.org/ pdf/conference documents/SCP2014_Proceedings_04282014.pdf [dostęp: 7.07.2017].
  • Schank R., Tell me a story: A new look at real and artificial intelligence, New York 1991.
  • Stasiuk K., Maison D., Psychologia konsumenta, Warszawa 2014.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171476955

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.