PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2017 | nr 3 | 51--60
Tytuł artykułu

Model biznesu jako element sprawozdawczości korporacyjnej

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest identyfikacja sposobu implementacji koncepcji teoretycznych modelu biznesu do praktyki sprawozdawczej spółki publicznej. Na podstawie studiów literaturowych wskazano kluczowe komponenty modelu biznesu oraz ustalono formę i zakres ujawnień na jego temat w sprawozdawczości korporacyjnej. Podjęto próbę ustalenia, w jaki sposób praktyka rozumie i objaśnia koncepcję modelu biznesu oraz uzyskania odpowiedzi na pytanie, czy wdrożenie zintegrowanego raportowania wpłynęło na zakres i formę prezentacji informacji dotyczących modelu biznesu w sprawozdawczości korporacyjnej.(abstrakt oryginalny)
Rocznik
Numer
Strony
51--60
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Łódzki
  • AGH Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie
autor
  • Uniwersytet Łódzki
Bibliografia
  • Bek-Gaik B. [2016], Model biznesu w sprawozdawczości organizacji - przegląd badań, Studia Ekonomiczne, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, nr 268, s. 43-53.
  • Bek-Gaik B., Rymkiewicz B. [2015], Model biznesu w sprawozdawczości polskich spółek publicznych na przykładzie branży energetycznej, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, nr 398, s. 36-52.
  • Bek-Gaik B., Rymkiewicz B. [2016], Model biznesu w raportowaniu zintegrowanym, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, nr 442, s. 32-51.
  • Brzóska J. [2009], Model biznesowy - współczesna forma modelu organizacyjnego zarządzania przedsiębiorstwem, "Organizacja i Zarządzanie", nr 2(6).
  • Falencikowski T. [2013], Spójność modelu biznesu. Koncepcja i pomiar, Warszawa, CeDeWu.
  • Gołębiowski T., Dudzik T.M., Lewandowska M., Witek-Hajduk M. [2008], Modele biznesu polskich przedsiębiorstw, Warszawa, Oficyna Wydawnicza SGH.
  • IASB [2015], Conceptual Framework for Financial Reporting. Basis for Conclusions. Exposure Draft ED/2015/3, IFRS Foundation.
  • ICAEW [2010], Business Models in Accounting: The Theory of the Firm and Financial Reporting. Information for Better Markets Initiative, Institute of Chartered Accountants in England and Wales, http://www.icaew.com.
  • IIRC [2013 a], Business Model Background Paper for , 2013, http://integratedreporting.org, dostęp 25/08/2016.
  • IIRC [2013 b], The International Framework, 2013, http://integratedreporting.org, dostęp 25/08/2016.
  • Nogalski B. [2009], Rozważania o modelach biznesowych przedsiębiorstw jako ciekawym poznawczo kierunku badań problematyki zarządzania strategicznego, Prace Naukowe Wałbrzyskiej Wyższej Szkoły Zarządzania i Przedsiębiorczości, s. 33-39.
  • Osterwalder A., Pigneur Y. [2009], Business Model Generation, www.businessmodelgeneration.com, dostęp 29/11/2014.
  • Orlen [2015], Raport zintegrowany Grupy Orlen 2015, http://raportzintegrowany2015.orlen.pl, dostęp 12/12/2016.
  • Sandberg K.D. [2002], Is it time to trade in your business model?, "Harvard Management Update", January.
  • Walińska E., Bek-Gaik B., Gad J., Rymkiewicz B. [2015], Sprawozdawczość przedsiębiorstwa jako narzędzie komunikacji z otoczeniem. Wymiar finansowy i niefinansowy, Łódź, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171478465

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.