PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2006 | 9 | nr 1144 Informatyka ekonomiczna : wybrane zagadnienia | 399--406
Tytuł artykułu

Funkcjonalność serwisu WWW a wybór systemu CMS

Autorzy
Warianty tytułu
Functionality of the Website Vs. the Choice of the CMS
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Obecnie sprawne zarządzanie stroną internetową - zarówno firmową, jak i prywatną - wiąże się zazwyczaj z koniecznością wdrożenia systemu CMS (content management system). System taki pozwala na oddzielenie treści od grafiki i układu strony, dzięki czemu nawet osoba bez przygotowania technicznego może aktualizować witrynę. Na rynku dostępnych jest wiele różnych systemów CMS, zarówno płatnych, jak i rozpowszechnianych na licencji GNU GPL. Wdrożenie systemu płatnego to zazwyczaj wydatek rzędu od kilkudziesięciu do nawet kilkuset tysięcy złotych. W przypadku systemów dostępnych za darmo firma ponosi jedynie koszty pracy informatyka, który wdroży system i zapewni późniejszą obsługę techniczną. (...) Zasadniczo wyróżnić możemy trzy podstawowe rodzaje funkcji spełnianych przez serwisy internetowe. Są to funkcje: informacyjne, komunikacyjne i transakcyjne. W zależności od tego, jak bardzo rozbudowany jest serwis oraz przez kogo tworzony, jego funkcjonalność może obejmować zarówno wszystkie trzy płaszczyzny, jak i tylko niektóre z nich. Celem tego artykułu jest wskazanie, jakimi kryteriami należy się kierować oraz na co zwrócić uwagę, aby wybrany przez nas system CMS w pełni pokrywał się z zakresem funkcjonalnym tworzonego serwisu. (fragment tekstu)
EN
Efficient management of a website - a company's or a private one - is connected with a necessity to implement the CMS (Content Management System). Many applications of this type are available on the market, either paid or offered under the GNU GPL license. The purpose of this article is to present the most important criteria to be considered while choosing the content management system, so that it helps to accomplish in the highest degree the functional guidelines of the given website. (original abstract)
Twórcy
  • Akademia Ekonomiczna we Wrocławiu, doktorantka
Bibliografia
  • Głuszcz Ł., Systemy CMS jako uniwersalne narządzie szybkiej i efektywnej budowy Twojego serwisu internetowego, CzasNaE-Biznes, http://www.cneb.p1/a/cms.html, 20.11.2005.
  • Maison A., Web Content Management Systems. What They Can Do, and How You Can Acquire One TechSoup, http://www.techsoup.org/howto/articles/webbuilding/pagel018.cfm, 19.11.2005.
  • Orłowski J., Po prostu CyMeS!, "CHIP" 2004 nr 10.
  • Prideaux R., Knowing When You Need a CMS. A CMS Won't Do Your Work, But It Can Help You Ge It Done, TechSoup, http://www.techsoup.org/howto/articles/webbuilding/pagel 199.cfm, 19.11.2005.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171481780

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.