PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | nr 18 Finanse dziś i jutro - szanse, wyzwania i zagrożenia | 133--153
Tytuł artykułu

Wpływ zmiennych ekonomicznych i demograficznych na zwyczaje płatnicze Polaków

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Influence of Economic and Demographic Variables on Individual Payment Habits in Poland
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Przedmiotem artykułu jest analiza sposobów posługiwania się pieniędzmi przez Polaków, w szczególności sposobów dokonywania przez nich płatności zależnie od ich sytuacji ekonomicznej i podstawowych charakterystyk demograficznych. Na podstawie miar zależności między płatniczymi preferencjami Polaków a ich charakterystyką została podjęta próba wskazania czynników przyczyniających się do niechętnego korzystania przez Polaków z nowoczesnych form płatności.(abstrakt oryginalny)
EN
The paper inquires into the ways that money is used in Poland, focusing on people's choices of payment method and their correlation to their financial status and demographic characteristics. Some measures of correlation between Poles' payment habits and their demographic characteristics have been computed to trace the variables that might be responsible for Polish people's reluctance towards modern payment methods.(original abstract)
Twórcy
  • Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu Wydział Zamiejscowy w Chorzowie
Bibliografia
  • Barwicka W., Tochmański A., 2013, Bariery, dylematy i wyzwania rozwoju obrotu bezgotówkowego w Polsce, w: H. Żukowska, M. Żukowski (red.), Obrót bezgotówkowy w Polsce, Lublin: Wydawnictwo KUL, 445-467.
  • Bywalec Cz., 2009, Ekonomika i finanse gospodarstw domowych, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
  • Co piąty Polak nadal nie ma konta. Zwyczaje płatnicze rodaków sytuują nas w ogonie UE, 2016, http://kurier.pap.pl/depesza/161912 [dostęp: 31.10.2016].
  • Dlaczego obrót bezgotówkowy opłaca się i klientom, i gospodarce?, 2016, www.polskieradio.pl/42/5107/Artykul/1603490,Dlaczego-obrot-bezgotowkowy-oplaca-sie-i-klientom-i-gospodarce [dostęp: 2.11.2016].
  • Górka J., 2013, Aspekty ekonomiczne obrotu bezgotówkowego, w: H. Żukowska, M. Żukowski (red.), Obrót bezgotówkowy w Polsce, Lublin: Wydawnictwo KUL, 135-152.
  • Hellwig Z., 1995, Elementy rachunku prawdopodobieństwa i statystyki matematycznej, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
  • Kartą czy gotówką?, 2015, www.tygodnikprzeglad.pl/karta-czy-gotowka [dostęp: 31.10.2016].
  • Kazimierski M., 2016, Zwyczaje płatnicze Polaków: lubimy płacić zbliżeniowo, ale nadal wygrywa gotówka, www.totalmoney.pl/artykuly/435194,konta-osobiste,zwyczaje-platnicze-polakow-lubimy-placic-zblizeniowo-ale-nadal-wygrywa-gotowka,1,1 [dostęp: 31.10.2016].
  • Kotliński G., 2013, Marketingowe uwarunkowania obrotu bezgotówkowego w Polsce, Lublin: Wydawnictwo KUL, 307-326.
  • Kozakiewicz M., Kwas M., 2014, Prognoza wybranych wskaźników rozwoju obrotu bezgotówkowego na lata 2014-2020, SGH, www.nbp.pl/systemplatniczy/obrot_bezgotowkowy/prognoza2014-2020.pdf [dostęp: 1.03.2017].
  • Koźliński T., 2013, Zwyczaje płatnicze Polaków, NBP, Departament Systemu Płatniczego, www.nbp.pl/systemplatniczy/zwyczaje_platnicze/zwyczaje_platnicze_Polakow.pdf [dostęp: 28.09.2016].
  • NBP, 2015, Porównanie wybranych elementów polskiego systemu płatniczego z systemami innych krajów Unii Europejskiej za 2014 r., www.nbp.pl/systemplatniczy/obrot_bezgotowkowy/porownanie_UE_2014.pdf [dostęp: 26.10.2016].
  • Ostasiewicz S., Rusnak Z., Siedlecka U., 2006, Statystyka. Elementy teorii i zadania, Wrocław: Wydawnictwo AE im. Oskara Langego we Wrocławiu.
  • Piłatowska M., 2006, Repetytorium ze statystyki, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
  • Walesiak M., 1996, Metody analizy danych marketingowych, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171482528

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.