PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2017 | nr 9 (CD) | 417--425
Tytuł artykułu

Sharing economy jako nowy trend w zachowaniach konsumentów

Warianty tytułu
Sharing Economy as a New Trend in Consumer's Behavior
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu była analiza sharing economy jako jednej z alternatywnych form dostępu do dóbr. Podjęto rozważania dotyczące różnic występujących między pojęciami ekonomia dostępu (access economy), ekonomia współpracy (collaborative economy, peer economy) oraz ekonomia dzielenia sharing economy. Szczególną uwagę poświęcono sharing economy zarówno w ujęciu sensu stricto, jak również sensu largo. W oparciu o model wielopoziomowej konsumpcji (framework of multilevel consumptuion) omówiono relacje w obszarach konsument - produkt (C2P), konsument - konsument (C2C) oraz konsument - biznes (C2B). Natomiast w końcowej części artykułu zaproponowano koncepcyjny model procesu decyzyjnego konsumenta w zakresie wyboru konsumpcji kolaboratywnej jako formy zachowania rynkowego. Jako metody badawcze zastosowano syntezę literatury przedmiotu oraz analizę deskryptywną. Artykuł ma charakter przeglądowy. (abstrakt oryginalny)
EN
The aim of the article were theoretical reflections on alternative forms of access to goods. There were made considerations regarding differences between terms access economy, collaborative economy and sharing economy. Special attention was paid to sharing economy sensu stricto as well as sensu largo. Based on framework of multilevel consumptuion model relationships such as consumer-product (C2P), consumer-consumer (C2C), and consumer-business (C2B) were discussed. Furthermore, the conceptual model of consumer decision-making process in terms of collaborative consumption as a form of market behavior was shown in the final part of the paper. As a research method, the synthesis of the literature and the descriptive analysis were applied. This article is of a review nature. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
417--425
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie
Bibliografia
  • Algar, R. (2007). Collaborative consumption. http://www.oxygen-consulting.co.uk/insights/collaborative-consumption/
  • Bainbridge, J. (2013). Understanding Collaborative Consumption. http://www.campaignlive.co.uk/article/1208887/understanding-collaborative-consumption?src_site=marketingmagazine
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171482802

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.