PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | t. 14, z. 6, cz. 3 Firmy Rodzinne - wyzwania globalne i lokalne. Cz. 3 | 279--286
Tytuł artykułu

Istota zarządzania przedsiębiorstwem rodzinnym

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Summary of Family Management Company
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem opracowania jest analiza roli pełnionej przez właściciela na przykładzie przedsiębiorstwa hotelarskiego. Posłużono się przykładem wybranego hotelu, a mianowicie Hotelu Wodnik*** w miejscowości Słok. Podjęto próbę odpowiedzi na pytanie, w jaki sposób właściciel powinien zarządzać przedsiębiorstwem rodzinnym, aby podnieść efektywność. Współcześnie właściciel przedsiębiorstwa rodzinnego potrafi nakreślić misję i cele organizacji, a następnie przygotować plany ich realizacji. Motywuje on także pracowników przedsiębiorstwa, wzbudzając w nich potrzeby, które będą zaspakajali dzięki efektywnej pracy. (fragment tekstu)
EN
Family businesses are characterized by a specific form of management. Decision maker in a company is the owner himself. He carries his own ideas. It has usually university's profile of its operations. Supervises all activities of the company in terms of both sales and technical - professional. This study presents the only possible way to manage the SME sector, which includes family businesses. Only the size of the business allows embracing all things. The competitive advantage of family firms can be considered the fact that the owner knows his customers. Narrow circle of customers and suppliers eliminate anonymity and produces relations of cooperation. Knowledge of its customers by the owner often goes beyond business and contacts purely formal. The owner himself represents his company and is negotiating with suppliers and customers. Relying on intuition decides that the agreement will bring profits. (original abstract)
Twórcy
  • Społeczna Akademia Nauk
Bibliografia
  • Antoszkiewicz J.D., Pawlak Z. (2010), Techniki menedżerskie. Skuteczne zarządzanie firmą, Poltext, Warszawa.
  • Biernacki M., Janczyk-Strzała E., Kowalak R. (2006), Koszty w zarządzaniu małym i średnim przedsiębiorstwem produkcyjnym, Wyd. Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego, Wrocław.
  • Filipiak B. (red.) (2009), Ekonomika przedsiębiorstwa handlowego. Zarządzanie, finanse, efektywność, rozwój, CeDeWu, Warszawa.
  • Kekin J. (1993), Zarządzanie przedsiębiorstwem. Wybrane problemy, Politechnika Częstochowska, Częstochowa.
  • Koźmiński A.K., Piotrowski W. (red.) (2007), Zarządzanie. Teoria i praktyka, Warszawa.
  • Stoner J.A.F., Wankel Ch. (1998), Kierowanie, PWE, Warszawa.
  • Webber Ross A. (1990), Zasady zarządzania organizacjami, Warszawa.
  • www.hotel-wodnik.com.pl/pl/spa [12.03.2013].
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171482944

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.