PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | t. 17, z. 2, cz. 3 W stronę różnorodności - nowe wyzwania w zarządzaniu organizacją i potencjałem społecznym | 149--159
Tytuł artykułu

Wykorzystanie znajomości stylów uczenia się w zarządzaniu różnorodnością

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Application of Learning Styles Knowledge in Diversity Management
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Analizując uwarunkowania zarządzania różnorodnością warto ocenić jeden z wymiarów związany z uczeniem się, Znajduje on swoje odzwierciedlenie w stylach uczenia się, czy stylach poznawczych. Diagnoza jednostki w tym zakresie może być bowiem wykorzystywana dla rozwoju nie tylko jednostek, ale i grup. Style uczenia się stały się przedmiotem zainteresowania w latach 60-tych XX w. Obecnie ich rola jest znacząca, ponieważ zostały trafnie zaadoptowane do praktycznego wykorzystania kapitału ludzkiego na podstawie zdiagnozowanych stylów. Problematyka ta dotychczas nie była rozwijana, mimo że koncentrowano się na niej w Wielkiej Brytanii. W literaturze istnieje wiele różnorodnych szkół uczenia się i stylów poznawczych. Na szczególna uwagę zasługuje typologia Allinsona i Hayesa. Przed artykułem postawiono tezę, że samoocenę posiadanych preferencji w zakresie stylów uczenia się determinuje płeć badanych. (fragment tekstu)
EN
The article presents the findings of a literature review and research on the differentiation of human resources. Were identified learning styles as a key factor influencing the human capital especially in the context of demographic change. The aim of the publication is the diagnosis and analysis of learning styles according to two concepts: Allinson and Hayes. Will be present the results of research conducted among more than 397 respondents. The research was conducted within the framework of the grant "The potential competence of employees in terms of diversity management in innovative enterprises" project commissioned by the National Science Centre in Krakow, No. 2013/09/B/HS4/01307. (original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie
  • Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej
Bibliografia
  • Allinson C., Hayes J. (2012), The Cognitive Style Index, Technical Manual and User Guide, Wyd. Pearson.
  • Honey P., Mumford A (1995), The Opportunist Learner. A guide to using Learning Opportunities, Maidenhead.
  • Honey P., Mumford A. (1995), Using Your Learning Styles, Maidenhead.
  • Prashing B. (1998), The Power od Diversity, Wyd. David Bateman, Auckland, (w:) Dryden G., Rewolucja w uczeniu, Wyd. Jeanette Vos.
  • Riding R., Rayner S. (1998), Cognitive styles and learning strategies. Understanding style differences in learning and behavior, Londyn.
  • Sitko-Lutek A. (1999), Poznaj swój styl. Sposoby uczenia się zagranicznych i polskich menedżerów, "Personel".
  • Sitko-Lutek A. (2009), Istota i wykorzystanie stylów uczenia się, (w:) Sitko-Lutek A., Skrzypek E., Organizacyjne uczenie się w rozwoju kompetencji przedsiębiorstw, Wyd. C.H. Beck, Warszawa.
  • Waszczak S. (2009), Attitudes towards diversity - conditions, attempt typology implications, (w:) Juchnowicz M. (red.) Cultural determinants of human capital management, Wolters Kluwer Polska, Kraków.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171484642

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.