PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2017 | nr 48 T. 2. Zarządzanie | 363--372
Tytuł artykułu

Cyfrowa abstynencja a skuteczna komunikacja marketingowa

Autorzy
Warianty tytułu
Digital Abstinence and Effective Marketing Communications
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest wskazanie cyfrowej abstynencji jako współczesnego trendu rynkowego determinującego metody i narzędzia komunikacji marketingowej organizacji z otoczeniem rynkowym. W artykule zastosowano podejście badawcze oparte na badaniach piśmiennictwa oraz źródeł internetowych. Ujęto ogólną charakterystykę trendu cyfrowej abstynencji, wskazując jego specyfikę i implikacje rynkowe. W szczególności ukazano case study ilustrujące skuteczne kampanie reklamowe będące adekwatną odpowiedzią na zachowania nabywców unikających i uciekających od świata wirtualnego.(abstrakt oryginalny)
EN
The aim of the article is pointing out digital abstinence as the contemporary market trend, which determines methods and tools in the communication of the organization with market environment. The research approach based on preliminary research of the writing and Internet sources was applied in the article. An overall description of digital abstinence showing the specificity and market implication was included. The case study of effective advertising campaigns illustrating this problem was portrayed in the article.(original abstract)
Rocznik
Strony
363--372
Opis fizyczny
Twórcy
  • Politechnika Lubelska
Bibliografia
  • Andruszkiewicz, K. (2015). Repozycjonowanie jako strategiczna reakcja przedsiębiorstwa na zmiany zachowań nabywców w zintegrowanej przestrzeni europejskiej. Handel Wewnętrzny, 4, 243-251.
  • Gębarowski, M. (2014). Shoppertainment oraz eatertainment - kreowanie wyjątkowych doświadczeń w handlu i gastronomii. Marketing i Rynek, 11, 151-158.
  • Halligan, B., Shah, D. (2010). Inbound Marketing. Daj się poznać w Google, serwisach społecznościowych i na blogu. Gliwice: Helion.
  • Kieżel, E., Smyczek, S. (2014). Zachowania konsumentów. Proces unowocześniania konsumpcji. Warszawa: Oficyna Wolters Kluwer.
  • Mącik, R. (2013). Technologie informacyjne i komunikacyjne jako moderator procesów podejmowani decyzji zakupowych przez konsumentów. Lublin: Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej.
  • Mróz, B. (2013). Konsument w globalnej gospodarce. Trzy perspektywy. Warszawa: Oficyna Wydawnicza SGH.
  • Mróz, B. (2015/2016). Zrozumieć duszę konsumenta. Badania Marketingowe - Rocznik PTBRiO.
  • Sobczyk, G. (2014). Współczesna konsumpcja - nowe trendy na polskim rynku. Zeszyty Naukowe WSEI. Ekonomia, 2, 87-104.
  • Tarczydło, B. (2016). Trendy w komunikacji marketingowej na rzecz marek - wybrane aspekty. Marketing i Zarządzanie, 4, 381-392.
  • Kampania "Delikatność w sercu" z okazji 115-lecia marki Milka. Pobrane z: http://www.marketing-news.pl/message.php?art=47206 (29.10.2016).
  • Milka w nowej kampanii pyta "Komu podarujesz Ostatnią Kostkę". Pobrane z: http://nowymarketing. pl/a/5756,milka-w-nowej-kampanii-pyta-komu-podarujesz-ostatnia-kostke (29.10.2016).
  • Milka zachęca do podzielenia się ostatnią kostką czekolady. Pobrane z: http://www.marketing-news.pl/message.php?art=44764 (29.10.2016).
  • Nescafé łączyła berlińczyków przy porannej kawie. Pobrane z: http://www.marketing-news.pl/message.php?art=45482 (29.10.2016).
  • Nivea chce być blisko. Pobrane z: http://www.marketing-news.pl/message.php?art=38591 (29.10.2016).
  • "Pielęgnuj bliskość" w wizerunkowej kampanii Nivea. Pobrane z: http://www.wirtualnemedia. pl/artykul/pielegnuj-bliskosc-w-wizerunkowej-kampanii-nivea-wideo
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171484736

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.