PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | nr 23 | 95--105
Tytuł artykułu

Mentoring jako metoda wspierająca zarządzanie wiedzą w organizacji

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Mentoring as a Method of Support Knowledge Management in Organisations
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Głównym celem artykułu jest zaprezentowanie mentoringu, jako metody wspierającej proces zarządzania wiedzą w organizacjach, a w szczególności transfer wiedzy. Cel ten zostanie zrealizowany przez zaprezentowanie wyników przeprowadzonych studiów literaturowych. W pierwszym rozdziale autor opisał proces zarządzania wiedzą w organizacjach, wyróżnił kategorie wiedzy, poszczególne funkcje procesu ZW1 oraz różnorodne metody i narzędzia, które mają na celu usprawnianie omawianego procesu. W drugim rozdziale autor przybliży metodę mentoringu, skupił się na jej formach a także przedstawił korzyści wynikające z zastosowaniem tej metody w organizacji. W trzeciej części zaprezentowane zostaną wnioski autora. (skrócony abstrakt oryginalny)
EN
The article presents the issues of knowledge management, taking into account the type of the knowledge and methods conducive to knowledge sharing. Particular attention was paid to the exchange of knowledge thanks to mentoring. The information in the article were obtained through literature studies. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
95--105
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Łódzki
Bibliografia
  • Aluchna M., M. Pindelski, P. Płoszajski (red.) (2008), Strategie zarządzania uwagą na współczesnym rynku, Szkoła Główna Handlowa, Warszawa.
  • Bieniek I., Pliszka B. (2014), Identyfikacja najlepszych praktyk w zakresie międzypokoleniowego transferu wiedzy w przedsiębiorstwach przemysłowych, Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej.
  • Brzeziński M., Mietlicka M., Badanie i ocena procesu dzielenia się wiedzą jako determinanty zmian w MŚP Polski Wschodniej - studium przypadku, http://www.wydawnictwo.wsei.eu/index.php/znec/article/viewFile/117/131 (dostęp: 01.10.2016).
  • Czarkowska L (2015), Mentoring robi kariere w polskich firmach, http://www.pulshr.pl/zarzadzanie/mentoring-robi-kariere-w-polskich-firmach,29420,1.html (dostęp: 25.04.2016).
  • Czerska M., Szpitter A., Kodyfikacja i personalizacja - dwie strategie zarządzania wiedzą w firmie, http://mojafirma.infor.pl/manager/zarzadzanie_zespolem/256173, Kodyfikacja-ipersonalizacja-dwie-strategie-zarzadzania-wiedza-w-firmie.html (dostęp: 26.04.2016).
  • Evans C. (2005), Zarządzanie wiedzą, PWE, Warszawa.
  • Fazlagic J. (2014), Innowacyjne zarządzanie wiedzą, Difin, Warszawa.
  • Haraf A., Wójcik M. (2012), Zarządzanie wiedzą przepustką do sukcesu w biznesie,http://www.pi.gov.pl/parp/chapter_86196.asp?soid=EAEB1B9F91E04EE4AE306EBD0CE837DB (dostęp: 25.06.2016).
  • Karamalla-Gaiballa E., Kamal M. (2013), Zarządzanie wiedzą w przedsiębiorstwie a jego potencjał ludzki, http://www.swo.ae.katowice.pl/_pdf/352.pdf (dostęp: 25.04.2016).
  • Karaś E., Piasecka-Głuszak A. (2013), Zarządzanie wiedzą - dlaczego tak ważne?, Nauki o zarządzaniu, http://www.dbc.wroc.pl/Content/25442/Karas_Piasecka_Gluszak_Zarzadzanie_wiedza_dlaczego_tak_wazne.pdf (dostęp: 25.06.2016).
  • Kłak M. (2010), Zarządzanie wiedzą we współczesnym przedsiębiorstwie, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Ekonomii i Prawa, Kielce.
  • Klincewicz K. (2008), Strategie kodyfikacji i personalizacji wiedzy [w:] D. Jemielniak, Zarządzanie wiedzą, A.K. Koźmińskiego, Wydawnictwo Akademickie i Profesjonalne, Warszawa.
  • Karwala S., Mentoring - strategia rozwoju organizacji uczącej się, http://mentoring.com.pl/mentoring_strategia_rozwoju.pdf (dostęp: 19.04.2016).
  • Marzec I., Wronka M. (2012), Mentoring jako czynnik organizacyjnego uczenia się, WSB, Wrocław.
  • Małota W. (2014), Dlaczego mentoring jest dobry dla organizacji?, http://kadry.infor.pl/kadry/hrm/zarzadzanie/674442,Dlaczego-mentoring-jest-dobry-dla-organizacji.html
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171484948

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.