PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | Koncepcja społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw w wirtualnych łańcuchach dostaw | 9--15
Tytuł artykułu

Wprowadzenie

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Współczesny profesjonalizm procesów logistycznych, generujący dobro na rzecz klienta w łańcuchach dostaw, powinien cechować się bardzo wysoką indywidualizacją świadczeń, a zestaw jego atrybutów w procesie kontaktu z klientem - przeradza się w ostateczny produkt materialno-usługowy, przynoszący korzyści o niepowtarzalnym charakterze. Profesjonalizm ten opiera się na wysokich kwalifikacjach zawodowych pracowników, zastosowaniu i rozwijaniu wiedzy, standardowych zasadach i normach postępowania oraz nieco altruistycznym rozwiązywaniu problemów klientów. Należy więc przyjąć, że działania prowadzone w łańcuchach dostaw, prowadzone zawsze w imieniu klienta i skoncentrowane na świadczeniu dobra na jego rzecz, są silną cechą współczesnych łańcuchów dostaw, które coraz częściej nabierają charakteru organizacji usługowych. Indywidualizacja działań zmierzających do dopasowania się do potrzeb klientów, odbywa się poprzez wirtualizację relacji współpracy firm. Wirtualny łańcuch dostaw skupia "społeczność" firm i instytucji, jednocząc je często tylko okresowo w zakresie pewnych zadań poprzez okazjonalne, wspólne cele, wartości i działania. Powoływany jest zatem tymczasowo na okres realizacji określonego zadania, po czym ulega dekompozycji, zaś nawet w trakcie realizacji zadania członkowie wirtualnego łańcucha dostaw mogą brać udział w innych sieciach lub aktywizować nowe.(fragment tekstu)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Bibliografia
  • Saabeel W., Verduijn T.M., Hagdorn I., Kumar K.: A Model of Virtual Organization - A Structure and Process Perspective. "Electronic Journal of Organizational Virtualness" 2002, nr 1, www.virtual-organization.net;
  • Wassenaar A.: Understanding and Designing Virtual Organization Form. "Newsletter" 1999, nr 1, www.virtual-organization.net (dostęp: 20.06.2013).
  • Brzozowski M.: Istota organizacji wirtualnej. "Przegląd Organizacji" 2007, nr 2.
  • Łobejko S.: Wirtualne sieci prywatne szansą dla przedsiębiorstw wirtualnych. W: Komputerowo zintegrowane zarządzanie. Red. R. Knosala. Wydawnictwo Naukowo-Techniczne, Warszawa 2000
  • Eltantawy R.A., Fox G.L., Giunipero L.: Supply Management Ethical Responsibility: Reputation and Performance Impacts. "Supply Chain Management: An International Journal" 2009, Vol. 14, No. 2
  • Faisal M., Banwet D., Shankar D.R.: Supply Chain Risk Mitigation: Modelling the Enablers. "Business Process Management Journal" 2006, Vol. 12, No. 4
  • Spekman R., Davis E.: Risky Business: Expanding the Discussion on Risk and the Extended Enterprise. "International Journal of Physical Distribution & Logistics Management" 2004, Vol. 34, No. 5
  • www.mg.gov.pl (dostęp: 21.01.2013).
  • van Opijnen M., J. Oldenziel: Responsible Supply Chain Management Potential Success Factors and Challenges for Addressing Prevailing Human Rights and Other CSR Issues in Supply Chains of EU-based Companies. Centre for Research of Multinational Corporations, European Union, Brussels 2011.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171485054

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.