PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | t. 17, z. 6, cz. 3 Firmy rodzinne - wyzwania współczesności | 159--167
Tytuł artykułu

Społeczna odpowiedzialność biznesu jako źródło przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw rodzinnych

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Corporate Social Responsibility as a Source of Competitive Advantage of Family Businesses
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest charakterystyka społecznej odpowiedzialności biznesu jako koncepcji, która tworzy przewagę konkurencyjną przedsiębiorstw rodzinnych oraz wskazanie korzyści, które wiążą się z działalnością społecznie odpowiedzialną. (fragment tekstu)
EN
Today's turbulent environment is not easy for family businesses. It necessitates the use of a variety of concepts and methods of influence on the environment. There are various solutions which could be used to achieve a competitive advantage. However, practice shows that they do not always have an ethical dimension. In building the company's competitive position it is also helpful to implement actions in the area of social responsibility. The aim of the article is to characterize the concept of corporate social responsibility and to indicate the benefits that are associated with socially responsible activities. (original abstract)
Twórcy
  • Społeczna Akademia Nauk
Bibliografia
  • Adamczyk K. (2001), Koncepcja zrównoważonego rozwoju w zarządzaniu przedsiębiorstwem, Wyd. AE w Krakowie, Kraków.
  • Brdulak A., (2005), CSR jako nowa koncepcja rozwoju firm, [w:] Zrównoważony rozwój przedsiębiorstwa a relacje z interesariuszami, praca zbiorowa Brdulak H., Gołębiowski T. (red.), SGH, Warszawa.
  • Davis K., Bornstron R. (1975), Business and Society: Environment and Responsibility, 3-ed Mc Graw Hill, New York, cyt. za Rybak M., Idea społecznej odpowiedzialności korporacji a konkurencyjność przedsiębiorstw, [w:] Wspólna Europa. Przedsiębiorstwo wobec globalizacji, pr. Zbiorowa pod red. H. Brdulak, T. Gołębiowskiego, SGH Kolegium Gospodarki Światowej, PWE, Warszawa.
  • Gasparski W., Lewicka-Strzałecka A., Rok B., Szulcewski G. (2003), [w:] Europejskie standardy etyki i społecznej odpowiedzialności biznesu, red. naukowy W. Gasparski, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Zarządzania im. L. Koźmińskiego, Warszawa.
  • Jeżak J., Popczyk W., Winnicka-Popczyk A. (2004), Przedsiębiorstwo rodzinne. Funkcjonowanie i rozwój, Difin, Warszawa.
  • Kowalewska A. (red.) (2009), Badanie firm rodzinnych. Raport końcowy, Warszawa.
  • Rok B. (red.) (2001) Więcej niż zysk, czyli odpowiedzialny. Programy, strategie, standardy, FOB, Warszawa.
  • Safin K. (2007), Przedsiębiorstwa rodzinne - istota i zachowania strategiczne, Wydawnictwo AE im. O. Langego we Wrocławiu, Wrocław.
  • Stradomski M. (2010), Finansowanie obce firm rodzinnych na rynku niedoskonałym, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
  • Sułkowski Ł., Marjański A. (2009), Firmy rodzinne - jak osiągnąć sukces w sztafecie pokoleń, Poltex, Warszawa.
  • Wołowiec T. (2004), Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa nowa formułą zarządzania, Ekonomika i organizacja Przedsiębiorstw, Nr 3.
  • Zbiegień-Maciąg Z. (1994), Etyka w biznesie, Centrum Kreowania Liderów, Kłudzienko.
  • Komisja Europejska (2001), Green Paper for Promoting a European Framework for Corporate Social Responsibility, COM Bruksela.
  • Manifest Stowarzyszenia Inicjatywa Firm Rodzinnych (2008), Biuletyn Stowarzyszenia Inicjatywa Firm Rodzinnych Nr 1/2008.
  • www.firmyrodzinne.pl
  • www.parp.gov.pl
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171486741

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.