PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2017 | nr 3 tom 2 | 423--438
Tytuł artykułu

Związki między cechami domen internetowych polskich marek a ich międzynarodową aktywnością w Internecie

Warianty tytułu
Relationships between the Features of the Polish Domain Websites and Their International Activity on the Internet
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest odpowiedź na pytanie badawcze: czy występują związki między cechami domen polskich marek eksportowych a wywoływaną przez nie aktywnością w Internecie? W tym celu zrealizowano badania ilościowe polegające na obserwacji i rejestrowaniu cech witryn internetowych marek eksporterów i uzupełniono o dane wtórne na temat ruchu internetowego oraz wyników finansowych gestorów marek. Zbiorowość badawcza to 402 najsilniejsze polskie marki dóbr konsumpcyjnych, sprzedawane na rynkach zagranicznych. Stwierdzono, że każda z obserwowanych cech (liczba wersji językowych, liczba możliwości kontaktu w języku obcym, liczba wersji językowych sklepu internetowego) jest pozytywnie skorelowana z odsetkiem odwiedzin z zagranicy. (abstrakt oryginalny)
EN
The aim of the article is to answer the research question: are there links between the characteristics of the domains of Polish export brands and the activity they trigger on the Internet? For this purpose, a quantitative research was conducted on the observation and recording of the characteristics of the websites of the exporters' brands and supplemented with secondary data on Internet traffic and the financial results of the brands. The research community are the 402 strongest Polish brands of consumer goods, sold on foreign markets. It was found that each of the observed features (number of language versions, number of contact opportunities in a foreign language, number of language versions of the online store) is positively correlated with the percentage of visits from abroad. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
423--438
Opis fizyczny
Twórcy
  • Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
  • Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
  • Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
  • Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
  • Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Bibliografia
  • Cappel J.J., Huang Z. (2007), A usability analysis of company websites, "Journal of Computer Information Systems", Vol. 48, Iss. 1.
  • Chung T., Law R. (2001), Developing a performance indicator for hotel websites, "International Journal of Hospitality Management", Vol. 22, No. 1.
  • Dholakia R.R., Zhao M., Dholakia N., Forin D. (2000), Interactivity and revisits to websites: A theoretical framework, "RITIM Working Paper".
  • Liu C., Arnett K. P., & Litecky C. (2000), Design quality of websites for electronic commerce: Fortune 1000 webmasters' evaluations, "Electronic Markets", Vol. 10, Iss. 2.
  • Meyers L., Gamst G., Guarino A.J. (2005), Applied Multivariate Research: Design and Interpretation, SAGE Publications.
  • Mushtaha A., De Troyer O. (2009), Cross-culture and website design: cultural movements and settled cultural variables, (in:) International Conference on Internationalization, Design and Global Development, San Diego, Vol. 5623, Springer.
  • Mushtaha A., De Troyer O. (2012), A pyramid of cultural markers for guiding cultural-centered localized website design, (in:) Proceedings of Conference on Cultural Attitudes Towards Communication and Technology, Denmark.
  • Rzeczpospolita (2015), Ranking Rzeczpospolitej Polskich Marek 2015, 1.12.
  • Schmidt S., Cantallops A.S., dos Santos C.P. (2008), The characteristics of hotel websites and their implications for website effectiveness, "International Journal of Hospitality Management", No. 27(4).
  • Singh N., Boughton P.D. (2005), Measuring website globalization: a cross-sectional country and industry level analysis, "Journal of Website Promotion", Vol. 1, Iss. 3.
  • Singh N., Fassott G., Chao M.C.H., Hoffmann J.A. (2006), Understanding international web site usage, "International Marketing Review", Vol. 23, No. 1.
  • Singh N., Zhao H., Hu X. (2005), Analyzing the cultural content of web sites, "International Marketing Review", Vol. 22, No. 2.
  • Smith A., Dunckley L., French T., Minocha S., Chang, Y. (2004), A process model for developing usable cross-cultural websites, "Interacting with Computers", Vol. 16.
  • Supphellen M., Nysveen H. (2001), Drivers of intention to revisit the websites of well-known companies, "International Journal of Market Research", Vol. 43, No. 3.
  • Tuch A.N., Bargas-Avila J.A., Opwis K., Wilhelm F.H. (2009), Visual complexity of websites: Effects on users' experience, physiology, performance, and memory, "International Journal of Human-Computer Studies, Vol. 67, Iss. 9.
  • van der Heijden H. (2003), Factors influencing the usage of websites: the case of a generic portal in The Netherlands, "Information & Management", Vol. 40, Iss. 6.
  • Witek-Hajduk M.K., Mazur J., Mokrysz-Olszyńska A., Sznajder A., Targański B., Zaborek P. (2016), Determinanty ekspansji zagranicznej przedsiębiorstw z zastosowaniem Internetu, Raport z projektu badawczego zrealizowanego ze środków na badania statutowe Kolegium Gospodarki Światowej SGH w Warszawie nr: KGS/S16/08/2016.
  • Wu G. (2006), Conceptualizing and measuring the perceived interactivity of websites, "Journal of Current Issues & Research in Advertising", Vol. 28, Iss. 1.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171487217

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.