PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | t. 17, z. 7, cz. 2 Zarządzanie małym i średnim przedsiębiorstwem w Polsce : innowacyjne strategie, narzędzia i wdrożenia | 105--116
Tytuł artykułu

Rola strategicznej karty wyników w strategii zrównoważonego rozwoju firm z sektora MŚP

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Role of the Strategic Scorecard in Strategy for the Sustainable Development of Companies from SME Sector
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Określone parametry dla gospodarki w zakresie ochrony środowiska w ramach Circular Economy Package CEP, stanowią ogromne wyzwanie dla różnych organizacji, nie tylko produkcyjnych. Osiągnięcie tak określonych mierników wymaga ponownego przemyślenia strategii działania wielu organizacji. Oznacza również konieczność zastosowania niestandardowych rozwiązań, jak np. współdziałanie i kooperacja przy budowie strategii z organizacjami społecznymi. Tak ustalone cele dla organizacji biznesowych będą również wymagały zastosowania prostego narzędzia do budowy i monitoringu realizacji strategii, które będzie uniwersalne, wystandaryzowane i czytelne dla różnego rodzaju organizacji. Takim narzędziem jest Strategiczna Karta Wyników, która jest uniwersalna, możliwa do stosowania w różnych segmentach gospodarki, wykorzystywana dzięki rozprzestrzenianiu się organizacji globalnych i modeli naukowych na całym świecie. Jest zatem narzędziem właściwym do wykorzystania również dla polskich organizacji, szczególnie tych, które zaliczają się do organizacji odpowiedzialnych społecznie albo są organizacjami publicznymi znajdującymi się w RESPECT Indexie na GPW w Warszawie lub w innym indeksie giełdowym firm etycznych. (fragment tekstu)
EN
Strategic Scorecard (SKW) as a concept for monitoring the strategy implementation was developed by Kaplan and Norton, in contemporary organizations, which play an increasingly greater role due to the pursuit of the Organization to the sustainable development and responsible institution. An essential part of SKW uses a consistent system of financial and non-financial indicators, to the current assessment of the State of the Organization and the level of implementation the strategy. The strategic Scorecard as an important management tool in very variable environment, appreciated, especially by organizations which are trying to apply for credit to the ranks of socially responsible companies. The article was written on the basis of the most recent research, socially responsible companies listed on the WARSAW STOCK EXCHANGE, in the framework of the RESEKT INDEX. The test method used in the research includes analysis of source materials: available research results, reports on corporate social responsibility of companies and analyzed the latest literature and legal regulations. The conclusions were listed in the final part of this article. (original abstract)
Twórcy
autor
  • Społeczna Akademia Nauk
Bibliografia
  • Deloitte (2016), Gospodarka o obiegu zamkniętym. Jak wyzwolić potencjał z planowanych zmian, Warszawa, maj 2016, Deloitte Sustainability Consulting Central Europe.
  • Gołębiowska E. (2015), Zarządzanie nowe perspektywy. Heurystyczne podejście do innowacyjności, "Przedsiębiorczość i Zarządzanie", Łódź-Warszawa, t. XVI, zeszyt 11, część 1.
  • Gołębiowska E. (2014), Sustainability jako strategiczne rozwiązywanie problemów organizacji [w:] red. I. Hejduk, Koncepcja sustainability wyzwaniem współczesnego zarzadzania, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa.
  • Kaplan R.S., Norton D.P. (2011), Mapy strategii w biznesie. Jak przełożyć wartość na mierzalne wyniki, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne Sp. z o.o., Sopot.
  • Kaplan R.S., Norton D.P. (2001), Strategiczna karta wyników. Jak przełożyć strategię na działanie, PWN.
  • Muller M. (2009), Nachhaltige Weltklimaordnung, Vier tiefe Krisen - eine grose Chance, "Neue Gesellschaft, Frankfurter Hefte".
  • Rogll H. (2010), Ekonomia zrównoważonego rozwoju. Teoria i praktyka, Wydawnictwo Zysk i S-ka, Poznań.
  • Directive of the European Parliament and of the Council amending Directive 2008/98/EC.
  • Ranking odpowiedzialnych firm 2016, Dziennik Gazeta Prawna Biznes, Nr 97 (4244) 20.05.2016.
  • Raport HBR Polska (20012) Odpowiedzialny Biznes. Sojusz na rzecz potrzebnych zmian.
  • Raport HBR Polska (2008) Odpowiedzialny Biznes 2008.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171488351

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.