PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2017 | nr 24 | 415--426
Tytuł artykułu

Istota marketingu relacji w przedsiębiorstwach stosujących koncepcję dystrybucji MLM

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Essence of Relationship Marketing for the Companies Basing on MLM Concept
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Niniejszy artykuł jest próbą ustosunkowania się do tezy stanowiącej o występowaniu korelacji pomiędzy koncepcją Multi Level Marketingu oraz koncepcją marketingu relacji. W celu wykazania zależności autor podejmuje się zadania omówienia obu pojęć oraz identyfikacji kluczowych przesłanek mogących stanowić o słuszności postawionej tezy. Autor w swych rozważaniach koncentruje się na studiach literatury oraz wynikach badań empirycznych. W wyniku przeprowadzonych swobodnych, niesformalizowanych wywiadów z liderami przedsiębiorstw kierujących się zasadami MLM, autor pracy stwierdza, że jest on negatywnie odbierany przez większość społeczeństwa. Szansą na rozwój marketingu wielopoziomowego jest marketing relacji, który pozwala na budowanie trwałych i silnych relacji z konsumentami, co jest podstawowym warunkiem istnienia i rozwoju przedsiębiorstwa. (abstrakt oryginalny)
EN
The main objective of this article is to present the investigations about potential correlations between Multilevel Marketing and Relationship Marketing. To present the interdependence between these concepts, the author is discussing both terms and identify key premises which can confirm the main thesis. The author is focusing on the literature review as well as the results of the empirical research. According to the interviews made with the leaders of the companies using MLM concept, there are presented arguments which corroborate the significant impact of Relationship Marketing on the companies which base on the Multilevel Marketing. As far as Multilevel Marketing is mainly perceived by the society as a negative phenomenon, the chance for its successful development is Relationship Marketing which help to build stable relationship with consumers what is a fundamental bias for existence and development of the company. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
415--426
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Łódzki
Bibliografia
  • Beaton M., Beaton C. (1995), Marrying Service Providers and their Clients: A Relationships Approach to Services Management, "Journal of Marketing Management", Vol. 11 nr 55.
  • Dudtko M. (2016),Biblia e-biznesu2. Nowy Testament, Wydawnictwo Helion, Gliwice.
  • Gregor B., Wadlewski A. (2013), Multi Level Marketing jako model biznesu, "Marketing instytucji naukowych i badawczych", nr 1 (7).
  • Mitręga M. (2005), Geneza i rozwój marketingu relacji jako koncepcji działań na rynku, [w]: Limański A., Milic-Czernia R. (red), Marketing relacji w przedsiębiorstwach i instytucjach rynkowych, Wydawnictwo PARA, Katowice.
  • Mitręga M. (2007), Marketing relacji na rynku business to business: wybrane zagadnienia, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Karola Adamieckiego, Katowice.
  • Otto J. (2001), Marketing relacji: koncepcja i stosowanie, Wydawnictwo C.H. BECK, Warszawa.
  • Wadlewski A. (2015 a), Binarny plan kompensacyjny jako strategia motywacji konsumentów firm MLM, [w:] BinkowskiD., Rucka K. (red.), Nowe trendy marketingu, Wydawnictwo PIKOTR S.C., Łódź.
  • Wadlewski A. (2015 b), Strategia rozwoju sieci dystrybucji firm MLM. Przykład matrycowego planu kompensacyjnego, [w:] WadlewskiA., Modliński A. (red.), Innowacyjne działania w obszarze zarządzania i marketingu, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.
  • Wadlewski A. (2014), Wzrost znaczenia Multi Level Marketingu na przestrzeni lat, [w:] BanasiakK., Stasiak R. (red.), Vade NobiscumVOL. XIII, Wydawnictwo PIKTOR, Łódź.
  • Warzecha A. (2012), Multi Level Marketing w gospodarce rynkowej, 4Media Publisher Wydawnictwo Prasowe, Sosnowiec.
  • Warzecha A., Vogelgesang P. (2011), Nowa forma przedsiębiorczości w gospodarce rynkowej - przedsiębiorstwo Marketingu wielopoziomowego, [w:] Żuchowski I., Bloch K. (red.), Zeszyty naukowe Wyższej Szkoły Ekonomiczno-Społecznej w Ostrołęce, nr 8.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171488627

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.