PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2017 | z. 100 | 171--179
Tytuł artykułu

Quality Assurance System for Hot Rolled TRC Magnesium Strips

Warianty tytułu
System zapewnienia jakości dla gorącowalcowanych listew magnezowych TRC
Języki publikacji
EN
Abstrakty
Nowe regulacje środowiskowe dotyczące emisji dwutlenku węgla powodują, że przemysł samochodowy stara się w znacznym stopniu zredukować wagę pojazdu. Jednym z rozwiązań, które można w tym celu zastosować, jest użycie komponentów wytworzonych z gorącowalcowanych innowacyjnych listew wykonanych w technologii TRC. Technologia TRC została opracowana w Instytucie Formowania Metali TU Bergakademie Freiberg i obecnie jest gotowa do przemysłowego wykorzystania. Dodatkowo sukcesy wdrożenia technologii w zakresie prototypowego wykorzystania u producentów, takich jak BMW, Porsche i VW, pokazują jej duży potencjał. Aby jednak wykorzystać gorącowalcowane listwy w produkcji seryjnej, niezbędne są odpowiednie systemy zapewnienia jakości w przemyśle motoryzacyjnym. W artykule przedstawiono propozycję systemu zapewnienia jakości, który można zastosować w tym przypadku. (abstrakt oryginalny)
EN
Challenging environmental regulations concerning carbon dioxide emissions force the automotive industry to reduce the vehicle weight dramatically. One solution to achieve huge weight savings is the application of automotive components using magnesium sheets produced by means of the innovative Twin-Roll-Casting (TRC) technology. The TRC technology, which was developed at the Institute of Metal Forming of the TU Bergakademie Freiberg, has already reached industrial level. Furthermore, the successful application of prototypes by well-known automotive manufacturers such as BMW, Porsche, and VW shows huge potential. To advance the application of magnesium sheets in serial production a quality assurance system is required by the automotive industry. We propose a concept of a quality assurance system for the special conditions of the magnesium strip production and explain the complexity of its construction. The procedure of preparation will be explained in the first step. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
171--179
Opis fizyczny
Twórcy
  • Technical University Bergakademie Freiberg, Germany
  • Technical University Bergakademie Freiberg, Germany
Bibliografia
  • 1. Dijkstra T.K.: Latent variable and indices: Herman Wold's basic design and partial least squares, [in:] Esposito Vinzi V., Chin W.W., Henseler J., Wang H. (eds.): Handbook of partial least squares: Concepts, methods and applications. Springer-Verlag, Berlin-Heidelberg 2010, p. 23-46.
  • 2. Grigoleit J., Kawalla R., Schmidt C.: Anwendungspotenziale für umformtechnisch erzeugte Magnesiumhalbzeuge. DGM Werkstoffwoche 2015, 16.09.2015, Dresden.
  • 3. Hair J.F., Ringle C.M., Sarstedt: PLS-SEM: Indeed a silver bullet. "Journal of Marketing Theory and Practice", Vol. 19, No. 2, 2011, p. 139-151.
  • 4. Hair Jr, J.F., Hult G.T.M., Ringle C.M., Sarstedt M.: A primer on partial least squares structural equation modeling (PLS-SEM). Sage, Thousand Oaks 2017.
  • 5. Hirsch J.: Aluminium in Innovative Light-Weight Car Design. "Materials Transaction", Vol. 52, No. 5, 2011, p. 818-824.
  • 6. Jöreskog K.G.: Structural analysis of covariance and correlation matrices. "Psycho-metrika", Vol. 43, No. 4, 1978, p. 443-477.
  • 7. Jöreskog K.G.: The LISREL approach to causal model-building in the social sciences, [in:] Wold H., Jöreskog K.G. (eds.): Systems under Indirect Observation, Part I. North-Holland, Amsterdam 1982, p. 81-100.
  • 8. Jöreskog K.G., Goldberger A.S.: Estimation of a model with multiple indicators and multiple causes of a single latent variable. "Journal of the American Statistical Association", Vol. 70, No. 351, 1975, p. 631-639.
  • 9. Kammer C., Aluminium-Zentrale Düsseldorf: Magnesium-Taschenbuch. Aluminium-Verlag, Düsseldorf 2000.
  • 10. Kawalla R. et al.: Magnesiumbleche und -bänder mit besseren Eigenschaften. "Leightweight Design", Vol. 9, Iss. 3, 2016, S. 24-29.
  • 11. Lohmöller J.-B.: Latent Variable Path Modeling with Partial Least Squares. Springer-Verlag, Berlin-Heidelberg 1989.
  • 12. Mainka H et al.: Alternative precursors for sustainable and cost-effective carbon fibers usable within the automotive industry. Society of plastics engineers (automobile division) - automotive composites conference & exhibition, 2013.
  • 13. Mainka H., Täger et al.: Lignin - an alternative precursor for sustainable and cost-effective automotive carbon fiber. "Journal of Material Research and Technology", Vol. 4, No. 3, 2015, p. 283-296.
  • 14. Nam et al.: Concept of thermal modelling for hot strip rolling of magnesium. "Computer Methods in Materials Science", Vol. 15, No. 1, p. 23-29.
  • 15. Neh K., Ullmann M., Kawalla R.: Effect of grain refining additives on microstructure and mechanical properties of the commercial available magnesium alloys AZ31 and AM50. "Materials Today", Proceedings 2S, 2015, p. 219-224.
  • 16. Ringle C.M., Sarsted M., Straub D.W.: A critical Look at the Use of PLS-SEM in MIS Quarterly. "MIS Quarterly", Vol. 36, No. 1, 2012, p. iii-xiv.
  • 17. Sarstedt M. et al.: Partial least squares structural equation modeling (PLS-SEM): A useful tool for family business researchers. "Journal of Family Business Strategy", Vol. 5, 2014, p. 105-115.
  • 18. Ullmann M., Berge F., Neh K., Kawalla R.: Application of Magnesium Sheets and Strips in Vehicle Construction. SFU-Tagungsband, 2014.
  • 19. Vogt H.-P.: ThyssenKrupp MgF Magnesium Flachprodukte GmbH - Workshop, Lehstuhl für Industriebetriebslehre, Produktionswirtschaft/Logistik - TU Bergakademie Freiberg, Freiberg, 14.11.2014.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171488739

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.