PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | t. 17, z. 7, cz. 3 Nowe trendy w zarządzaniu - wybrane uwarunkowania innowacyjności i konkurencyjności | 259--274
Tytuł artykułu

CSR w programach kształcenia przyszłych menedżerów - przyczynek empiryczny

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
CSR in Curricula Future Managers - Empirical Contribution
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest analiza i ocena kształcenia przyszłych menadżerów z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu w wybranych dwudziestu szkołach wyższych w Polsce. (fragment tekstu)
EN
The objective of the present work is the analysis and assessment of the level of education in the field of Corporate Social Responsibility (CSR) for the management of selected universities in Poland. The methods used were literature preliminary research as well as analysis and assessment of documents from the websites of universities. The survey was conducted in April 2016. On the basis of the conclusions drawn indicating a large diversified in terms of how the education of students at different levels of study. Only 5 of the surveyed universities next managers allowed systematic expansion of knowledge of CSR (first degree, second degree studies and postgraduate studies). (original abstract)
Twórcy
  • Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
Bibliografia
  • de Bakker F.G.A., Groenewegen P., den Hond F. (2005), A bibliometric analysis of 30 years of research and theory on Corporate Social Responsibility and Corporate Social Performance, "Business & Society", nr 44.
  • Carroll A. (1979), A Three-Dimensional Conceptual Model of Corporate Performance, "Academy of Management Review", nr 4.
  • Carroll A.B., Buchholtz A.K. (2012), Business and Society: Ethics, Sustainability, and Stakeholder Management, 8th, Thomson South Western, Cincinati.
  • Davis K. (1960), Can Business Afford to Ignore Corporate Social Responsibilities?, "California Management Review", nr 2.
  • Donaldson T., Dunfee T. (1994), Toward a Unified Conception of Business Ethics: Integrative Social Contracts Theory, "The Academy of Management Review", nr 19.
  • Fifka M.S. (2009), Towards a More Business-Oriented Definition of Corporate Social Responsibility: Discussing the Core Controversies of a Well-Established Concept, "Journal of Service Science and Management", t. 2, nr 4.
  • Freeman R. (1984), Strategic Management: A Stakeholder Approach, MA: Pitman, Boston.
  • Jastrzębska E. (2010), Uczelnie wyższe a edukacja w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu, "Zarządzanie Zmianami. Zeszyty Naukowe", nr 2.
  • Lantos G.P. (2002), The ethicality of altruistic corporate social responsibility, "Journal of Consumer Marketing", t. 19, nr 3.
  • Prahalad C.K., Hart S.L. (2002), The Fortune at the Bottom of the Pyramid, "Business and Strategy", nr 26.
  • Sethi S.P. (1975), Dimensions of Corporate Social Performance: An Analytical Framework, "California Management Review", t. 17, nr 1.
  • Waddock S. (2009), Making a difference? Corporate responsibility as a social movement, "Journal of Corporate Citizenship", nr 33.
  • Werther W.B., Chandler D. (2011), Strategic corporate social responsibility. Thousand Oaks, [w:] A. Crane, D. Matten, L.J. Spence, Corporate Social Responsibility. Readings and Cases in a global Context, Routledge 2014 (2nd Edition).
  • Carroll A.B., Kareem M. Shabana (2010), The Business Case for Corporate Social Responsibility: A Review of Concepts, Research and Practice, "International Journal of Management Reviews" [online], http://www.fairfaxcountypartnerships.org/resources/articles_CSR_/Business%20Case%20for%20Corporate%20Social%20Responsibility-%20IJMR.pdf, dostęp: 30 kwietnia 2016.
  • Leon XIII (1891), Encyklika Rerum novarum [online], http://www.nonpossumus.pl/encykliki/Leon_XIII/rerum_novarum/, dostęp: 30 maja 2016.
  • Porter M.E., Kramer M.R. (2011), Strategia a społeczeństwo: społeczna odpowiedzialność biznesu - pożyteczna moda czy nowy element strategii konkurencyjnej? [online], http://www.hbrp.pl/csr2011/articles_hbrp.php?id=668, dostęp: 24 listopada 2013.
  • FOB (2015) Menadżerowie CSR, [online], http://odpowiedzialnybiznes.pl/wp-content/uploads/2015/10/Menedzerowie-CSR_raport_podglad.pdf, dostęp: 30 kwietnia 2016.
  • http://www.tagxedo.com/, dostęp: 30 kwietnia 2016.
  • PARP (2013), Badanie kadry zarządzającej w ramach projektu "Społeczna odpowiedzialność biznesu" - raport z I etapu badania [online], https://csr.parp.gov.pl/files/74/455/456/17648.pdf, dostęp: 30 kwietnia 2016.
  • PARP (2013), "Potrzeby pracodawców i pracowników w zakresie HR w kontekście etyki w miejscu pracy" [online], http://www.brief.pl/artykul,440,sprzedawcy_najbardziej_nieetyczni.html, dostęp: 30 kwietnia 2016.
  • PN-ISO 26000:2012 - Wytyczne dotyczące społecznej odpowiedzialności opublikowana 5 listopada 2012 r. [online], http://www.pkn.pl/iso-26000, dostęp: 30 kwietnia 2016.
  • www.csr-in-smes.eu/downloads/brochure_poland.pdf, dostęp: 29 kwietnia 2014.
  • Komisja Europejska (2001), Green Paper. Promoting a European framework for corporate social responsibility, Commission of the European Communities, Brussels, 18.07.2001, COM(2001) 366 wersja ostateczna [online], http://www.europarl.europa.eu/meetdocs/committees/deve/20020122/com(2001)366_en.pdf, dostęp: 29 kwietnia 2014.
  • Komisja Europejska (2006), Komunikat Komisji dla Parlamentu Europejskiego, Rady i Europejskiego Komitetu Ekonomiczno-Społecznego. Realizacja partnerstwa na rzecz wzrostu gospodarczego i zatrudnienia: uczynienie Europy liderem w zakresie odpowiedzialności społecznej przedsiębiorstw, Komisja Wspólnot Europejskich, Bruksela, 22.03.2006, KOM(2006) 136 wersja ostateczna [online], http://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/TXT/PDF/?uri=CELEX:52006DC0136&from=PL, dostęp: 29 kwietnia 2016.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171488981

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.