PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2017 | nr 10 (CD) | 824--839
Tytuł artykułu

Metoda Servqual w ocenie poziomu jakości usług

Warianty tytułu
Evaluate the Quality of the Services Using the Servqual Method
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem badań przedstawionych w opracowaniu jest ocena poziomu jakości usług przez klientów badanych przedsiębiorstw z branży spożywczej. Do określenia poziomu jakości zastosowano metodę Servqual. Wyniki badań wskazują, że największa rozbieżność pomiędzy oczekiwaniem klienta a jego postrzeganiem poziomu jakości usług występuje w zakresie innowacyjności opakowania oraz przejrzystości i zrozumienia systemu upustów, a najmniejsza rozbieżność dla takich cech jak wygląd i prezentowanie się pracowników oraz uprzejmość pracowników. (abstrakt oryginalny)
EN
The aim of the study presented here is to evaluate the quality of services rendered by the clients of the enterprises under study in food industry. In order to determine the level of the offering quality, the Servqual method was used. The results of the study have shown that the greatest divergence between the clients' expectations and their perception of the offering quality occurs in the area of innovation in packaging and clarity and plainness of the discount system, whereas the smallest divergence in such features as employee appearance as well as their presentation and courtesy. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
824--839
Opis fizyczny
Twórcy
  • Wyższa Szkoła Bankowa w Toruniu
  • Wyższa Szkoła Bankowa w Toruniu
  • Wyższa Szkoła Bankowa w Toruniu
Bibliografia
  • 1. Allen, D.R. (2004). Customer Satisfaction Research Management: A Comprehensive Guide to Integrating Customer Loyalty and Satisfaction Metrics in the Management of Complex Organizations. Milwaukee, Wisconsin: ASQ Quality Press.
  • 2. Blikle A.J. (2014). Doktryna jakości. Rzecz o skutecznym zarządzaniu. Gliwice: Wydawnictwo HELION.
  • 3. Cohen, L. (1995). Quality Function Deployment: How to Make QFD Work for You. Prentice Hall.
  • 4. Crosby, P.B. (1979). Quality is Free: The Art of Making Quality Certain. New York: Free Press.
  • 5. Crosby, P.B. (1979). Quality is Free, New York: New American Library.
  • 6. Crosby, P.B. (1984). Quality Without Tears. The Art. of Hassle-Free Management, New York: McGraw-Hill.
  • 7. Crosby, P.B. (1986). Running Things: the Art of Making Things Happen. New York: McGraw-Hill.
  • 8. Deming, W.E. (1982). Quality, Productivity and Competitive Position. Cambridge: Massachusetts MIT Press.
  • 9. Feigenbaum, A.V. (1961). Total Quality Control, Engineering and Management, New York-Toronto-London: McGraw-Hill Book Company Inc.
  • 10. Ghobadian, A., Speller, S. (1994). Gurus of quality, a framework for comparison. Total Quality Management, Vol. 5 (Issue 3), strony 53-70.
  • 11. Hill, N., Alexander, J. (2003). Pomiar satysfakcji i lojalności klientów. Kraków: Oficyna Ekonomiczna.
  • 12. Juran, J.M. (1951). Quality - Control Handbook, Section 1. The Economics of Quality. New York: McGraw-Hil.
  • 13. Karaszewski, R. (2005). Zarzadzanie jakością. Koncepcja, metody i narzędzia stosowane przez liderów światowego biznesu, Toruń: TNOiK.
  • 14. Kindlarski, E. (1988). Jakość wyrobów, Warszawa: PWN.
  • 15. Kolman, R., Pytko, B., Siedlikowski, K. (2004). Wpływ jakości usług na wartość firmy, Problemy Jakości, nr 2, strony 22.
  • 16. Kotler, P., Armstrong, G., Saunders, J., Wong V. (2002). Marketing. Podręcznik Europejski, Warszawa: PWE.
  • 17. Lisiecka, K., (2002). Kreowanie jakości, uwarunkowania - strategie - techniki. Katowice: Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Karola Adamieckiego w Katowicach.
  • 18. Malinowska, E., Domżalska, K. (2016). Metoda luk w ocenie poziomu jakości usług kosmetycznych, Quarterly Journal, no 2, strony 74-75.
  • 19. Mazur, J. (2002). Zarządzanie marketingiem usług, Warszawa: Difin.
  • 20. Oyrzanowski, B. (1993). Jakość dla konsumenta, producenta i gospodarki narodowej. Warszawa: PWE.
  • 21. Parasuraman, V.A., Zeithaml, L.L., Berry, A. (1985). Conceptual Model of Service Quality and Its Implications for Future Research, Journal of Marketing, vol. 49 (no. 4), strony 41-50.
  • 22. PN-ISO 9001:2015, Systemy zarządzania jakością. Wymagania. Warszawa: PKN.
  • 23. Rogoziński, K. (1998). Nowy marketing usług, Poznań: Wydawnictwo AE w Poznaniu.
  • 24. Samot, J. (2005). Satisfying Customer Needs: Life Is Quality, Quality Progress, no 9, strony 62.
  • 25. Schmitt B. (2016). Zadowolenie klienta jest ważniejsze od samego produktu, Harvard Business Review Polska, no 9, strony 27.
  • 26. Sudoł, S., Szymczak, J., Haffer, M. (red.). (2000). Marketingowe testowanie produktów, Warszawa: PWE.
  • 27. Skrzypek, E. (2000). Jakość i efektywność. Lublin: Wydawnictwo UMCS.
  • 28. Szymczak, M. (red.). (1978). Słownik języka polskiego, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
  • 29. Woodruff, R.B., Gardial, S.F. (1996). Know Your Customer. New Approaches to Understanding Customer Value and Satisfaction. Cambridge, Mass: Blackwell Publishers Inc.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171490636

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.