PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2014 | nr 3(64) | 87--99
Tytuł artykułu

Werbalne i niewerbalne zachowania w procesie akwizycji

Warianty tytułu
Verbal and Nonverbal Behaviors in the Canvassing Process
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Proces akwizycji związany jest z działalnością komunikacyjną organizacji na rynku w celu zbudowania zindywidualizowanej i spersonifikowanej relacji, której efektem jest możliwość bezpośredniego i osobistego promowania oferty przedsiębiorstwa, udzielania bieżących wyjaśnień oraz demonstrowania walorów produktu. W wielu przypadkach akwizycja jest mylnie utożsamiana wyłącznie z osobistą sprzedażą. W konsekwencji realizowanych działań akwizycyjnych lansujących ofertę powinno dojść do zawarcia transakcji handlowej, co świadczyłoby o skuteczności zachowań werbalnych i niewerbalnych w procesie komunikacyjnym akwizytorów. W opracowaniu przedstawiono istotę akwizycji, omówiono specyficzne elementy związane z werbalną i niewerbalną komunikacją, a także wskazano zasadnicze przyczyny negatywnych opinii i emocji narastających wokół tego typu aktywności promocyjnej(abstrakt oryginalny)
EN
The process of canvasing is connected with organization's communication activities in the market in order to build individual and personalized relationships, the effect of which is the possibility of direct and personal promotion of the company's offer, the provision of ongoing explanation, and demonstration of qualities of the product. In many cases, the canvassing is wrongly identified only with personal sales. Canvassing activities promoting the offer, should consequently come to the conclusion of a business deal, which would indicate the effectiveness of salesmen' verbal and nonverbal behavior in the communication process. The article presents the essence of canvassing, discusses specific elements associated with verbal and nonverbal communication, and defines the main causes of the negative reviews and excitement growing around this type of promotional activity.(original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
87--99
Opis fizyczny
Twórcy
  • Powiślańska Szkoła Wyższa w Kwidzynie
Bibliografia
  • Batko A., Sztuka perswazji, cyyli język upływu i manipulacji, Helion, Gliwice 2005.
  • Cialdini R., Zasady wywierania wpływu na ludzj, Helion, Gliwice 2011.
  • JGordon J., Organisational behavior. A diagnostic Approach to organisational behavior, 7th ed., Boston College, Prentice Hall, New Jersey 2002.
  • Gros U., Zachowania organizacyjne teorii i praktyce gargęidgania, PWN, Warszawa 2012.
  • Hogan K., Nauka perswazji, czyli jak w 8 minut postawiona swoim, Rebis, Poznań 2008.
  • Kaczmarczyk S., Badania marketingowe. Pod- stany metody ayie, PWE, Warszawa 2011.
  • Kramer T., Podstany marketingu, Warszawa 1995.
  • Makowski M., Niewerbalna komunikacja w reklamie telewiyyjnej. Zastosowanie i oddziaływanie, CeDeWu, Warszawa 2013.
  • Makowski M., Podstawy marketingu w teorii i praktyce, Szkoła Wyższa im. B. Jańskiego, Elbląg 2011.
  • Michalik M., Pilarczyk B., Mruk H., Marke-ting strategiczny na rynku farmaceutycznym, Wolters Kluwer, Warszawa 2011.
  • Mruk, Marketing H., PWN, Warszawa 2012.
  • Rutkowski I., Wrzosek W., Marketingowa strategia sprzedaży, Warszawa 1976.
  • Rzędowska A., Rzędowski J., Mówca doskonały. Wystąpienia publiczne w praktyce, Helion, Gliwice 2010.
  • UOKiK, Raport: Rynek sprzedaży bezpośredniej w Polsce, Delegatura w Łodzi, sierpień 2012.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171490912

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.