PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2014 | nr 3(64) | 100--111
Tytuł artykułu

Employer branding w marketingowym kształtowaniu wizerunku marki (konkursy Najlepszy Pracodawca)

Warianty tytułu
Meaning of Employer Branding in Marketing' Management in the Context of Best Employer Programmes (Best Employers Contests)
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł poddaje analizie znaczenie marketingowe konkursów kreujących poszczególne firmy do rangi najlepszych w aspekcie zatrudniania i rozwoju pracowników. Artykuł odniesiono do realiów występujących w Polsce. W części pierwszej przedstawiono najistotniejsze nurty employer branding. W drugiej części poddano analizie znaczenie konkursów pracodawców na chęć zatrudnienia oraz kontynuowania zatrudnienia.(abstrakt oryginalny)
EN
The article analyzes the marketing' potential of competitions in which companies are ranked according to the quality of employment and development opportunities afforded to their employees. The study is limited to the Polish market. In the first section, leading currents in employer branding are considered, while in the second section the Author focuses on how best employer programmes affect employees' willingness to seek employment and remain in the employ of a particular company(original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
100--111
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
Bibliografia
  • Backhaus K., Surinder T., Conceptualising and researchingemployer branding, "Career Development International" 2004, t. 9, nr 5.
  • Badanie Najlepsi Pracodawcy. Raport z badań, s.9, www.hewittassociates.com (18.12.2013).
  • Badanie Najlepszy Pracodawca 2010. Raport Zbadań2010. www.ihewittassociates.com (18.12.2013).
  • Barak A., Analizą postaw i opinii pracowników a Inka wizerunkowa, "Przegląd Organizacji" 2006, nr 11.
  • Barak A., Dlaczego pracownicy odchodzą z przedsiębiorstw?, "Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstw" 2006, nr 5.
  • Barak A., Marketing personalny jako instrument kreowania wizerunku firmy, Difin, Warszawa 2006.
  • Barak A., Postmodernistyczne koncepcje marketingowe a marketing klasyczny, Wyd. Dom Organizatora, Toruń 2008.
  • Barak A., Zadowolenie i satysfakcja jako podstawa budowania zaangażowania pracowników, "Zeszyty Naukowe Politechniki Rzeszowskiej. Zarządzanie i Marketing" 2009, z. 16, nr 1.
  • Bukowska B., Gajda K., Pigułka z lojalności. Praktycznie aspekty budowania lojalności pracowników, "Personel i Zarządzanie" 2009, nr 2.
  • Jurkowska A., Employer branding czyli jak pracodawcy kreują swój wizerunek, www.kadry.nf.pl/Artukul/9706 (17.12.2013).
  • P. Kotler P., Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Wyd. Gebethner & Ska, Warszawa 1994.
  • Kotzian J., Nowa twarz pracodawcy, "Personel i Zarządzanie" 2008, nr 6.
  • Lipka A., Propozycja modelu długookresowych relacji lojalnościowych firmy ^ pracownikami, "Edukacja Ekonomistów i Menedżerów" 2012, nr 1.
  • Michalczyk L., Determinanty kulturowe w zarządzaniu przedsiębiorstwami japońskimi, "Pieniądze i Więź" 2012, nr 4(57).
  • Michalczyk L., Kapitał społeczny organizacji', "Wrocławski Biuletyn Gospodarczy (Współczesne zarządzanie przedsiębiorstwem i finansami)" 2012, nr 43.
  • Michalczyk L., Poszukiwanie optymalnej kultury organizacyjnej przedsiębiorstwa, "Pieniądze i Więź" 2011, nr 3 (52).
  • Michalczyk L., Wpływ struktury organizacyjnej na powstanie syndromu wypalenia zawodowego, "Pieniądze i Więź" 2013, nr 4(61).
  • Michalczyk L., Wykorzystanie metody AHP w definiowaniu wybranych aspektów motywacyjnych pracowników, "Ekonomia Menedżerska" 2011, nr 9.
  • Minchington B., Thorne K., Measuring the Effectiveness of Your Employer Brand, "Human Resources Magazine" 2007, no. X-XI.
  • Penc J., Leksykon biznesu, Agencja Wydawnicza Placet, Warszawa 1997. Rostek R., Ambasadorowie organizacji, "Personel Zarządzanie" 2008, nr 1.
  • Skarbon M., Marketingowa polityka personalna w usługach, "Personel" 2001, czerwiec.
  • Smoleński S., Zarządzanie potencjałem pracowniczym w przedsiębiorstwie, Wyd. OW OPT, Bydgoszcz 2001.
  • Stan Kapitału Ludzkiego w Polsce w 2008 r. Raport Polskiego Stowarzyszenia Zarządzania Kadrami, źródło: www.pszk.org.pl (21.12.2013)
  • Tylor S., Płynność zatrudnienia, Oficyna Ekonomiczna, Oddział Polskich Wydawnictw Profesjonalnych, Kraków 2006.
  • Universum Bidding Brands to Capture Talent, www.idealnypracodawca.pl (21.12.2013).
  • Usielska A., Budowanie marki i jej znaczenie dla rozwijania marketingu wewnętrznego, "Zeszyty Naukowe. Ekonomiczne Problemy Usług, Uniwersytet Szczeciński" 2008, nr 25.
  • Wiemek B., Zarządzanie zasobami ludzkimi, OW TEXT, Kraków 2001.
  • Wojtaszczyk K., www.e-mentor.edu.pl (19.12.2013) . www.marketing.nf.pl
  • (17.12.2013).
  • Zbiegień-Maciąg L., Marketing personalny czyli jak zarządzać pracownikami w firmie, Wyd. C.H.Beck, Warszawa 1996.
  • Zrobek J., Motywacja w marketingu kadrowym, "Studia Prawno-Ekonomiczne" 2006, t. 74.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171490918

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.