PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2017 | nr 25 | 69--83
Tytuł artykułu

Boom na promocję w sieci. Reklama internetowa, jako nowe medium reklamowe

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Boom to the Promotion Online. The Internet Advertisement as New Advertising Media
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule ukazano podstawowe formy i cechy reklamy internetowej wyróżniające ją spośród pozostałych mediów reklamowych. Przedstawiono strukturę rynku reklamy internetowej w Polsce i perspektywy jego rozwoju w przyszłości. Reklama internetowa staje się medium, która w przyszłości zdominuje polski rynek reklamy. Artykuł ma charakter teoretyczno-empiryczny. Do przedstawienia powyższego celu wykorzystano źródła wtórne: literaturę naukową, dane empiryczne pochodzące z raportów IAB (AdEx/PwC), gemius AdReal, oraz analiz wirtualnemedia.pl i interaktywnie/com. (abstrakt oryginalny)
EN
The article examines the basic forms and characteristic features of online advertising which distinguish it from the other advertising media. The author has presented the structure of the online advertising market in Poland and its possible development in the future. The web advertisement is becoming a medium which will dominate the advertising market in Poland. The article discusses the theoretical and empirical material. The secondary sources have been used to write the article, namely scientific literature, empirical data from the IAB reports (AdEx/PwC), gemius AdReal as well as analyses obtained from wirtualnemedia.pl and interaktywnie.com. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
69--83
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie
Bibliografia
  • 1. Barusiak B., Pierański B., Romanowski R., Strykowski S., Automatyzacja personalizacji reklamy internetowej [Automation of Online Advertising Personalization], "Marketing i Rynek" Nr 3, Wydawnictwo PWE, Warszawa 2015, s. 37-38.
  • 2. Bielec J., Strona Internetowa jako narzędzie promocji i pomiaru [Website as a Tool to Promotion and Measurement] (w:) Adamowicz M. (red.) Efektywność zarządzania marketingowego [Effectiveness of Marketing Management], Wydawnictwo SGGW, Warszawa 2005, s. 535-536.
  • 3. Drab-Kurowska A., Marketing internetowy jako źródło przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw [Internet Marketing as a Source of Competitive Advantage in Companies], "Zeszyty Naukowe" Nr 8, Tom 2, Świętokrzyskie Centrum Edukacji na Odległość SCENO, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Handlowej w Kielcach, Kielce 2008, s. 164.
  • 4. Dwornik B., Raz dźwignia handlu, raz kulą w płot. Reklama ma wiele twarzy [Once a Trade Lever, Once a Ball in the Fence. Advertising has Many Faces] (w:) Raporty interkatywnie.com: Reklama w Internecie [Report interkatywnie.com: Advertising on the Internet 2016], Wydawnictwo interaktywnie.com., 2016, s. 25-26, http://interaktywnie.com/biznes/artykuly/raporty-interaktywnie-com/raport-interaktywnie-com-reklama-w-internecie-2016-254118 (data dostępu: 08.04.2017).
  • 5. Filar D., Komunikacja reklamowa [Advertising Communication] (w:) Filar D. (red.) Współczesny marketing. Skuteczna komunikacja i promocja [Contemporary Marketing. Effective Communication and Promotion], Wydawnictwo UMSC, Lublin 2012, s. 295-296.
  • 6. Kaczorowski P., Internet na tle innych mediów [Internet Compased to Other Media] (w:) Kolenda P. (red.) Raport IAB 2016/2017. Perspektywy rozwoju reklamy internetowej w Polsce [Report IAB 2016/2017. Prospects for the Development of Internet Advertising in Poland], s. 8-9, http://iab.org.pl/wp-content/uploads/2016/11/Raport-IAB_20162017_Perspektywy-rozwojowe-reklamy-online-w-Polsce.pdf (data dostępu: 08.04.2017).
  • 7. Kowalska M., Internet jako narzędzie skutecznego marketingu i reklamy [Internet as a Tool for Effective Marketing and Advertising], "Zeszyty Naukowe" Nr 2, Świętokrzyskie Centrum Edukacji na Odległość SCENO, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Handlowej w Kielcach, Kielce 2006, s. 97-100.
  • 8. Kuś G., E-reklamy a decyzje zakupowe konsumentów [E-advertising and consumer purchase decisions], Zeszyty Naukowe Wydziału Informatycznych Technik Zarządzania "Współczesne Problemy Zarządzania" Nr 1, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Informatyki Stosowanej i Zarządzania pod auspicjami Polskiej Akademii Nauk, Warszawa 2010, s. 75.
  • 9. Kuziak M., Formy reklamowe w Internecie [Forms of Advertising on the Internet], "Zeszyty Naukowe Akademii Ekonomicznej w Krakowie" Nr 677, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Kraków 2005, s. 147-150, 152-153, 156.
  • 10. Szymański G., Identyfikacja determinantów wzrostu wydatków na reklamę Internetową typu display [Identification of Determinants of the Growth of Expenditure of Online Advertising as Display Type], "Studia Ekonomiczne - Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach" Nr 255, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, Katowice 2016, s. 47-48.
  • 11. http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/wydatki-reklamowe-w-2017-roku-internet-pokona-telewizje (data dostępu: 13.04.2017).
  • 12. http://iab.org.pl/badania-i-publikacje/iab-pwc-adex-2016h1-reklama-online-nadal-z-dwucyfrowym-wzrostem/ (data dostępu: 09.04.2017).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171492290

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.