PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2017 | nr 25 | 84--95
Tytuł artykułu

Technologie komunikacyjne i informacyjne w marketingu - ujęcie tradycyjne i nowoczesne

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Information and Communication Technologies in Marketing - a Traditional and Modern Approach
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem niniejszego artykułu jest przedstawienie tradycyjnego oraz nowoczesnego ujęcia marketingu. W artykule poruszono kwestie związane z ewolucją pojęcia marketingu. Ponadto, omówione zostały technologie komunikacyjne i informacyjne w marketingu w odniesieniu do ujęć tradycyjnego oraz nowoczesnego. Przedstawione zostały porównania dwóch ujęć i ich ewolucji na przestrzeni lat. Omówiona została szczegółowo rola Internetu tak ważnego z punktu widzenia marketingu nowoczesnego. Przedstawione zostały prognozy, najbardziej prawdopodobne w następnych latach do spełnienia, zdaniem autora niniejszej pracy. (abstrakt oryginalny)
EN
The purpose of this article is to present traditional and modern marketing approach. In the course of this study will address issues related to the evolution of the concept of marketing. In addition, they will be discussed communication and information technologies in marketing in relation to scenes of the traditional and the modern. The comparison of the two approaches and their evolution over the years. The role of the Internet, which is so important from the point of view of modern marketing, is discussed in detail. The forecast will be, most likely in the next few years to meet, according to the author of this work. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
84--95
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Warszawski
Bibliografia
  • 1. Altkorn, J. (red), Podstawy marketingu[Basics of Marketing], Instytut Marketingu, Kraków 2004.
  • 2. Budzyński W., Wizerunek równoległy. Nowa szansa promocji firmy i marki[Parallel image. New opportunity to promote your business and brand], Wydawnictwo Poltext, Warszawa 2008.
  • 3. Cheverton P., Zarządzanie kluczowymi klientami. Jak uzyskać status głównego dostawcy[Managing key customers. How to get the main supplier status], Wydawnictwo Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2001.
  • 4. Gordon I., Relacje z klientem. Marketing partnerski[Customer relationship. Affiliate Marketing], Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2001.
  • 5. Karwowski J. (red), Podstawy marketingu[Basics of Marketing], Wydawnictwo Zachodniopomorskiej Szkoły Biznesu, Szczecin 1998.
  • 6. Kotler P., Kartajaya H., Setiawan I., Marketing 3.0[Marketing 3.0], Wydawnictwo MT Biznes, Warszawa 2016.
  • 7. Kotler P., Keller K., Marketing[Marketing], Wydawnictwo REBIS, Warszawa, 2016.
  • 8. Niestrój R. (red), Tożsamość i wizerunek marketingu[Identity and marketing image], Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2009.
  • 9. Strużycki M., Nowacki R., Reklama w przedsiębiorstwie[Advertising in the company], Wydawnictwo Difin, Warszawa 2002.
  • 10. Szpringer W., Prowadzenie działalności gospodarczej w Internecie - od e-commerce do e-businessu[Doing business - from e-commerce to e-business], Wydawnictwo Difin, Warszawa 2005.
  • 11. Chen Y., Xie J., Online Consumer Review: Word-of-Mouth as a New Element of Marketing Comunication Mix, "Management Science" 54(3), 2008
  • 12. Forsythe S., Shi B., Consumer patronage and risk perceptions in Internet shoppin, "Journal of Business Research" 56(1), 2008
  • 13. Gregory-Smith D., Smith A.I., Winklhofer H., Emotions and dissonance in 'ethical' consumption choices, "Journal of Marketing Management" 29(11,12), 2013
  • 14. Hanna R., Rohm A., Crittenden V., We're all connected: The power of the social media ecosystem, "Business Horizons" 54(1), 2011
  • 15. Kwon W., Lennon S., Reciprocal Effects Between Multichannel Retailers' Offline and Online Brand Images, "Journal of Retailing" 85(3), 2009
  • 16. Kwon W., Lennon S., What induces online loyalty? Online versus offline brand images, "Journal of Business Research" 62(1), 2009
  • 17. Labrecque L., Vor Dem Esche, J., Mathwick C., Novak T., Hofacker C., Consumer Power: Evolution in the Digital Age, "Journal of Interactive Marketing" 27(1), 2013
  • 18. Mangold W., Faulds D., Social media: The new hybrid element of the promotion mix, "Business Horizons" 52(1), 2009
  • 19. Muniz A., O'Guinn. Brand community, "Journal of Consumer Research" 27(1), 2001
  • 20. Poncin I., Mimoun M., The impact of "e-atmospherics" on physical stores, "Journal of Retailing and Consumer Services" 21(1), 2014
  • 21. Shin D., User experience in social commerce: in friends we trust, "Behaviour & Information Technology" 32(1), 2012
  • 22. Watson C., McCarthy J., Rowley J., Consumer attitudes towards mobile marketing in the smart phone era, "International Journal of Information Management" 33(1), 2013
  • 23. Reklama w mediach społecznościowych, dostęp [20.06.2017r.], dostępny w: https://www.marketing101.pl/marketing-w-social-media
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171492306

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.