PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2017 | nr 11 (CD) | 158--173
Tytuł artykułu

Wpływ przedsiębiorstw na otoczenie - ujęcie w raportach niefinansowych

Warianty tytułu
The Impact of Businesses on the Environment in Non-financial Reports
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Coraz popularniejsza współcześnie koncepcja społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR) definiowana jest jako odpowiedzialność przedsiębiorstwa za wpływ na społeczeństwo. Przedsiębiorstwa powinny starać się zrozumieć swój wpływ na otoczenie, aby nim świadomie zarządzać, maksymalizując pozytywne a minimalizując negatywne oddziaływanie. Wpływ wywierany przez przedsiębiorstwo staje się jednym z elementów jego oceny. Celem artykułu jest zaprezentowanie sposobu rozumienia i ujmowania pojęcia wpływu przedsiębiorstw na otoczenie w raportowaniu niefinansowym (w teorii i praktyce). Jak wynika z przeprowadzonych analiz, przedsiębiorstwa mają w tym zakresie dużą dowolność, co znajduje odzwierciedlenie w przygotowanych przez nie raportach niefinansowych. (abstrakt oryginalny)
EN
Increasingly popular today, the concept of corporate social responsibility (CSR) is defined as the responsibility of the company for the impact on society. Companies should try to understand your impact on the environment, to it consciously manage by maximizing the positive and minimizing the negative effects. The impact of the company becomes one of the elements of its assessment. The aim of the article is to present how to understand the impact of businesses on the environment in the non-financial reporting (in theory and practice). As is clear from the analysis carried out, companies have high flexibility in this respect, which is reflected in their non-financial reports. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
158--173
Opis fizyczny
Twórcy
  • Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Bibliografia
  • 3M (2016). 25 lat 3M w Polsce - Raport Wpływu. www.raportwplywu.pl/25lat_3M_w_Polsce_raport_wplywu.pdf (08.05.2017).
  • About sustainability reporting. What is sustainability reporting? www.globalreporting.org/information/sustainability-reporting/Pages/default.aspx (08.05.2017).
  • ArcelorMittal Poland (2016). Nasza stal Twój świat. Raport Zrównoważonego Rozwoju 2015 według GRI G4. http://poland.arcelormittal.com/fileadmin/content/odpowiedzialny_biznes/raporty/raport_2015/Raport_CR_2015.pdf (08.05.2017).
  • Bank Millennium (2016). Odpowiedzialny biznes 2015. www.bankmillennium.pl/documents/10184/25121003/Odpowiedzialny+Biznes+2015+www.pdf/715167c0-ef8b-4832-988c-493e6c7793e1 (08.05.2017).
  • Bank Zachodni WBK (2016). Pomagamy klientom w rozwoju. Raport społecznej odpowiedzialności biznesu 2015. https://static3.bzwbk.pl/asset/B/a/n/Bank-Zachodni-WBK-Raport-CSR-2015_63542.pdf (08.05.2017).
  • Biblioteka raportów. http://raportyspoleczne.pl/biblioteka-raportow/ (08.05.2017).
  • GRI (2006). RG. Wytyczne do raportowania kwestii zrównoważonego rozwoju. Wersja 3.0. www.globalreporting.org/resourcelibrary/GRI-G3-Polish-Reporting-Guidelines.pdf (08.05.2017).
  • GRI (2016a). Podręcznik stosowania Wytycznych. G4. Wytyczne dotyczące raportowania. www.globalreporting.org/resourcelibrary/Polish-G4-Part-Two.pdf (08.05.2017).
  • GRI (2016b). Zasady raportowania i wskaźniki. G4. Wytyczne dotyczące raportowania. www.globalreporting.org/resourcelibrary/Polish-G4-Part-One.pdf (08.05.2017).
  • GRI (2017). GRI Standards. www.globalreporting.org/standards/gri-standards-download-center/ (08.05.2017).
  • Grupa Kapitałowa Lubelski Węgiel Bogdanka (2016). Raport Zintegrowany 2015. www.lw.com.pl/file,100,bogdanka_rz2015_do_www1.pdf (08.05.2017).
  • Grupa Żywiec (2012). Wpływ Grupy Żywiec na otoczenie społeczno-gospodarcze w latach 2010-2011. Warszawa: Grupa Żywiec.
  • Komisja Europejska (2011). Komunikat Komisji do Parlamentu Europejskiego, Rady, Europejskiego Komitetu Ekonomiczno-Społecznego i Komitetu Regionów. Odnowiona strategia UE na lata 2011-2014 dotycząca społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw. 25.10.2011 KOM(2011) 681 wersja ostateczna. Bruksela.
  • Orange Polska (2015). Wpływ Społeczny Orange Polska. www.orange.pl/ocp-http/PL/Binary2/2001275/4098611426.pdf (08.05.2017).
  • Pfitzer, M., Kramer, M.R. (2017). Ekosystem wartości wspólnej. Harvard Business Review Polska, 170.
  • PKN (2012). Norma PN-ISO26000. Wytyczne dotyczące społecznej odpowiedzialności. Warszawa: PKN.
  • Wood, S. (2012). The Case for Leverage-Based Corporate Human Rights Responsibility. Business Ethics Quarterly, Vol. 22, No. 1.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171493558

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.