PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2017 | z. nr 52 | 372--383
Tytuł artykułu

Od edukacji do e-gospodarki. Kreatywność szansą na egalitaryzm globalny

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Creativity from Education to E-economy as a Chance for Global Egalitarianism
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule dokonano charakterystyki systemu edukacji wraz ze wskazaniem jego przemian w kierunku kreatywnego kształcenia oraz przedstawiono zasady funkcjonowania elektronicznej gospodarki stwarzającej potencjalne możliwości równości w skali globalnej. Na tle retrospekcji instytucji edukacyjnych ukazano mankamenty obowiązującego systemu edukacji i konieczność jego zmian z punktu widzenia kreatywności jako wzorca kształtowania społeczeństwa informacyjnego. Zaprezentowano motywacje kreatywności jednostki w ekonomii kreatywności oraz miejsca socjalizacji kreatywnych jednostek (środowisko, instytucje, organizacje, second life). Przedstawiono ideę i struktury elektronicznej gospodarki. (abstrakt oryginalny)
EN
The article describes the characteristics of the system of education, together with an indication of its transition towards creative learning and presents the principles of functioning of the electronic economy posing potential opportunities for equality on a global scale. With the background of the educational institutions retrospect the author shows the shortco-mings of the existing education system and the need to change it from the point of view of creativity as a standard of shaping the information society. The paper presents motivations of individual creative learning in creativity economy and socialization places of creative individuals (environment, institutions, organizations, second life). It also presents the idea and structure of the electronic economy. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
372--383
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Białymstoku, doktorant
Bibliografia
  • Borcuch A., 2010, Cyfrowe społeczeństwo w elektronicznej gospodarce, CeDeWu Wydawnictwa Fachowe, Warszawa.
  • Castells M., 2003, Galaktyka Internetu. Refleksje nad Internetem, biznesem i społeczeństwem, przeł. z ang. T. Hornowski, "Rebis", Poznań.
  • Godin S, 2010, Plemiona 2.0. zostań internetowym przywódcą, tł. z ang. Magda Witkowska, Wydawnictwo HELION, Gliwice.
  • Grocholewski Z., 2013, Uniwersytety wobec współczesnych wyzwań, Szkoła Wyższa im. Bogdana Jańskiego, Warszawa.
  • Jung B., 2010a, Inna ekonomia i ekonomia współpracy - lekcje savoir-vivre'u Web 2.0 [w:] Wokół mediów ery Web 2.0, red. B. Jung, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa.
  • Jung B., 2010b, Kreatywne gospodarki i "kreatywna klasa". Otoczenie mediów ery Web 2.0 [w:] Wokół mediów ery Web 2.0, red. B. Jung, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa.
  • Keen A. 2007, Kult amatora. Jak Internet niszczy kulturę, tł. z ang. M. Bernatowicz i in., wprow. K. Krzysztofek, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa.
  • Mattelart A., 2004, Społeczeństwo informacji. Wprowadzenie, tł. z fr. J. Mikułowski Pomorski, "Universitas", Kraków.
  • Mayer-Schonberger V., Cukier K., 2014, Big Data. Rewolucja, która zmieni nasze myślenie, pracę i życie, przekł. M. Głatki, MT Ltd. Biznes, Warszawa.
  • Polska w drodze do globalnego społeczeństwa informacyjnego [raport o rozwoju społecznym] streszczenie, Program Narodów Zjednoczonych ds. Rozwoju, Warszawa.
  • Sokołowski M., 2007, Kultura, media, komunikacja wiary. Wybrane problemy aksjologii w społeczeństwie informacyjnym, "Algraf", Olsztyn.
  • Stalder F., 2012, Manuel Castells. Teoria społeczeństwa sieci, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków.
  • Tadeusiewicz R., 2002, Społeczność Internetu, wyd. 2 uzup., "Exit", Warszawa.
  • Truszkowska-Wojtkowiak M., Wojtkowiak J., 2008, Społeczeństwo informacyjne. Pytania o tożsamość, wiedzę i edukację, Wydaw. Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk, Sopot.
  • Wątroba W., 2009, Homo postmillenicus, Wydaw. Uniwersytetu Ekonomicznego, Wrocław.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171493910

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.