PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2017 | 11 | nr 328 | 30--39
Tytuł artykułu

Typy uczestników wirtualnych społeczności marek

Warianty tytułu
Types of Virtual Brand Communities Members
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W ostatnich latach znacznie wzrosła rola wirtualnych społeczności marek. Są to społeczności skupione wokół marki, których członkowie wchodzą w interakcje z marką oraz wymieniają się informacjami w Internecie. Wirtualne społeczności marek są najczęściej umiejscowione na portalach społecznościowych jako fanpage'e, czyli publicznie dostępne strony umożliwiające aktywną interakcję pomiędzy użytkownikami. Fanpage'e stanowią dziś ważne narzędzie komunikacji marketingowej firmy. Celem artykułu jest identyfikacja typów uczestników wirtualnych społeczności marek w zależności od wybranych kryteriów. Artykuł został opracowany na podstawie studiów literatury polskiej i obcojęzycznej z zakresu teorii zarządzania marką, e-marketingu oraz mediów społecznościowych. Wykorzystano w nim także wyniki własnych badań jakościowych prowadzonych metodą etnografii wirtualnej.(abstrakt oryginalny)
EN
In the recent years the importance of virtual brand communities has grown significantly. These communities are the ones gathered around a specific brand, where the members are able to interact with the brand and share information with each other. Virtual brand communities are usually located in the social media as sites called fanpages - public websites enabling interaction between users. Fanpages have become an important tool of marketing communication. The aim of this paper is to identify types of members of virtual brand communities on the basis of chosen criteria. All reflections are based on the analysis of research results of foreign and Polish authors in the field of brand management, e-marketing and social media. The qualitative research based on the method of virtual ethnography was also applied.(original abstract)
Rocznik
Tom
11
Numer
Strony
30--39
Opis fizyczny
Twórcy
  • Politechnika Łódzka
autor
  • Politechnika Łódzka
Bibliografia
  • Aghaei S., Nematbakhsh M.A., Farsani H.K. (2012), Evolution of the World Wide Web: from Web 1.0 to Web 4.0, "International Journal of Web & Semantic Technology", Vol. 3, s. 1-10.
  • Cebula M., Perchla-Włosik A. (2014), Młodzi konsumenci wobec wyzwań współczesnej konsumpcji w perspektywie rynku mody i teorii socjokulturowych, "Handel Wewnętrzny", nr 351, s. 43-54.
  • Cova B., Pace S. (2006), Brand Community of Convenience Products: New Forms of Customer Empowerment - The Case "My Nutella the Community", "European Journal of Marketing", Vol. 40, s. 1088-1089.
  • Cova B., Cova V. (2002), Tribal Marketing: The Tribalisation of Society and Its Impact on the Conduct of Marketing, "European Journal of Marketing", Vol. 36, s. 595-620.
  • Doss K. (2014), Spreading the Good Word: Toward an Understanding of Brand Evangelism, "Journal of Management and Marketing Research", Vol. 14, s. 1-15.
  • Kaplan A.M., Haenlein M. (2010), Users of the World, Unite! The Challenges and Opportunities of Social Media, "Business Horizons", Vol. 53, s. 59-68.
  • Kaznowski D. (2016), Social media - społeczny wymiar Internetu [w:] J. Królewski i P. Sala (red.), E-marketing. Współczesne trendy. Pakiet startowy, WN PWN, Warszawa.
  • Laroche M., Habibi M.R., Richard M.-O., Sankaranarayanan R. (2012), The Effects of Social Media Based Brand Communities on Brand Community Markers, Value Creation Practices, Brand Trust and Brand Loyalty, "Computers in Human Behavior", Vol. 28, s. 1755-1767.
  • Liu Y., Lopez R.A. (2016), The Impact of Social Media Conversations on Consumer Brand Choices, "Marketing Letters", Vol. 27, s. 1-13.
  • Maffesoli M. (1996), The Time of the Tribes, Sage, London.
  • McAlexander J., Schouten J., Koenig H. (2002), Building Brand Community, "Journal of Marketing", Vol. 66, s. 38-54.
  • McCorkindale T. (2010), Can You See the Writing My Wall? A Content Analysis of the Fortune 50's Facebook Social Networking Sites, "Public Relation Journal", Vol. 4, s. 1-13.
  • Moorman C. (2016), The Social Media Spend-Impact Disconnect, "Forbes", 16.02.2016, http://www.forbes.com/sites
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171494086

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.