PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2017 | nr 11 (CD) | 371--381
Tytuł artykułu

CSR w obszarze pracowniczym

Warianty tytułu
CSR in Employee Area
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Przeobrażenia zachodzące w wymiarze gospodarczym i społeczno-kulturowym implikują wzrost znaczenia relacji biznesu z otoczeniem. Funkcjonowanie współczesnych przedsiębiorstw wymaga akceptacji sposobów i efektów tych działań ze strony podmiotów, z którymi pozostają one w sieci relacji społecznych i gospodarczych. W praktyce działań biznesowych, jak również w dyskursie o współczesnym biznesie, swoją pozycję sukcesywnie wzmacnia koncepcja społecznej odpowiedzialności biznesu. Wśród obszarów oddziaływania tej koncepcji znaczące miejsce stanowią relacje z kluczowym interesariuszem - pracownikiem. Artykuł stanowi selektywne studium literaturowego ujęcia społecznej odpowiedzialności biznesu oraz jej implikacji głównie w obszar zarządzania zasobami ludzkimi, tak, by wskazać możliwe kierunki rozwoju wewnętrznego wymiaru tej koncepcji we współczesnych realiach społeczno-gospodarczych. (abstrakt oryginalny)
EN
Economic and socio-cultural transformations imply an increase of the importance of relations between business and environment. Businesses requires acceptance of the ways and effects of these actions from the entities which they remain in the network of social and economic relations. In business practice as well as in the discourse on modern business, corporate social responsibility position is gradually increasing. Among the areas influenced by this concept is a significant relationship with the key stakeholders - the employee. The article constitutes a selective study of corporate social responsibility and its implications for human resources management in organizations, to outline possible directions for creating the internal dimension of this concept in contemporary socio-economic realities. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
371--381
Opis fizyczny
Twórcy
  • Wyższa Szkoła Bankowa we Wrocławiu
  • Politechnika Częstochowska
Bibliografia
  • Adamczyk, J. (2009). Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw. Teoria i praktyka, Warszawa: PWE.
  • Davis, K., Bloomstrom, R.L. (1975). Business and Society: Environment and Responsibility, ed.3, New York: McGraw-Hill.
  • Drucker, P.F. (2002). Myśli przewodnie DRUCKERA, Warszawa: Wydawnictwo MT Biznes sp. z o.o.
  • Gadomska-Lila, K. (2012). Społeczna odpowiedzialność biznesu wobec pracowników. Management and Business Administration. Central Europe, 2 (115), Akademia Leona Koźmińskiego, 42.
  • Hesselbein, F., Goldsmith, M., Beckhard, R. (red.) (1998). Organizacja przyszłości, Warszawa: Business Press.
  • Janasz, W. (red) (2003). Innowacje w modelach działalności przedsiębiorstw, Szczecin: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego.
  • Kotler, Ph., Kartajaya, H., Setiawan, I. (2010). Marketing 3.0, Warszawa: Wydawnictwo MT Biznes Sp. z o.o.
  • Kowalczewski, W. (red.) (2002). Zarządzanie współczesnym przedsiębiorstwem, Warszawa: Wydawnictwo Akademickie DIALOG.
  • Kulawczuk, P., Bąk, M., Bednarz, P., Kulawczuk, T., Szcześniak, A. (2007). Analiza korzyści ekonomicznych ze stosowania zasad społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR) w polskich przedsiębiorstwach. W: Wpływ społecznej odpowiedzialności biznesu i etyki biznesu na zarządzanie przedsiębiorstwami. Warszawa: IBnDiPP, EQUAL.
  • Paliwoda-Matiolańska, A. (2009). Odpowiedzialność społeczna w procesie zarządzania przedsiębiorstwem, Warszawa: Wydawnictwo C.H. Beck.
  • Porter, M.E., Kramer, M.R. (2011). Tworzenie wartości dla biznesu i społeczeństwa. Harvard Business Review Polska, maj 2011, 99.
  • Rok, B. (2004). Odpowiedzialny biznes w nieodpowiedzialnym świecie. Warszawa: Forum Odpowiedzialnego Biznesu.
  • Stafiej, A.M. (red.), (2004). Raport Komunikowanie na rzecz CSR. Pierwsze w Polsce kompleksowe badania postaw konsumentów oraz liderów opinii wobec idei społecznej odpowiedzialności biznesu, Warszawa: FKS.
  • Szumniak-Samolej, J. (2013). Odpowiedzialny biznes w gospodarce sieciowej, Warszawa: Wyd. Poltex sp. z o.o.
  • Visser, W., Bachnik, K. (2011). Rewolucja w CSR, wywiad, W: Odpowiedzialny biznes 2011. CSR 2.0. Warszawa: Harvard Business Review Polska.
  • Witek-Crabb, A. (2006). Społeczna odpowiedzialność biznesu jako źródło przewagi konkurencyjnej. W: Zarządzanie strategiczne w badaniach teoretycznych i w praktyce, PN AE, 1137, Wrocław: Wydawnictwo AE Wrocław.
  • Żemigała, M. (2007). Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa, Kraków: Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171494356

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.