PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2017 | nr 11 (CD) | 677--692
Tytuł artykułu

Wpływ przedsiębiorstw społecznie odpowiedzialnych na dobrostan wybranych grup interesariuszy

Warianty tytułu
Impact of Socially Responsible Enterprises on the Well-being of Selected Stakeholder Groups
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest analiza wpływu przedsiębiorstw na dobrostan wybranych grup interesariuszy. W artykule zdefiniowano różne teorie dobrostanu w kategoriach filozoficznych, socjologicznych i psychologicznych. Te definicje są źródłem paradygmatów interesariuszy na temat szczęścia, które to paradygmaty popychają ich do działania i artykułowania swoich oczekiwań. Przeanalizowano literaturę i wytypowano kluczowe oczekiwania interesariuszy. Na bazie znajomości oczekiwań interesariuszy zaproponowano działania, które może podjąć przedsiębiorstwo i które poprawią ich dobrostan. (abstrakt oryginalny)
EN
The aim of this article is to analyze the impact of enterprises on the well-being of selected stakeholder groups. The article defines various theories of well-being in philosophical, sociological and psychological terms. These definitions are a source of stakeholder paradigms about happiness, which paradigms drive them to act and articulate their expectations. Literature has been analyzed and key stakeholders' expectations have been identified. On the basis of the knowledge of the expectations of the stakeholders proposed actions that can undertake the enterprise and which will improve their well-being. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
677--692
Opis fizyczny
Twórcy
  • Politechnika Warszawska
Bibliografia
  • Averill, J., More, T. (2005). Szczęście. W: M. Lewis, J. M. Havilan (red.), Psychologia emocji. Gliwice: GWP.
  • Baryła, W. (2007). Ile kosztuje szczęście. Charaktery, 3.
  • Bauman, Z. (2009a). Sztuka życia, Kraków: Wydawnictwo Literackie.
  • Bauman, Z. (2009b). O konsumowaniu życia. Kraków: Wydawnictwo UJ.
  • Bauman, Z. (2010). Socjalizm. Utopia w działaniu. Warszawa: Wydawnictwo Krytyki politycznej.
  • Britten, R. (2016). Zmień swoje życie w 30 dni, Gliwice: Złote myśli.
  • Covey, S.R. (2006). 7 nawyków skutecznego działania, Warszawa: Rebis Dom Wydawniczy.
  • Czapiński, J. (2005). Psychologia pozytywna. Nauka o szczęściu, zdrowiu, sile i cnotach człowieka. Warszawa: PWN.
  • Dalton, J. (2010). Interesariusze. W: Zintegrowane podejście do Public Relations. Warszawa: London School of Public Relations.
  • Diener, E., Biswa-Diener, R. (2010). Szczęście. Odkrywanie bogactwa psychicznego. Sopot: Smak Słowa.
  • Elias, N. (2011). O procesie cywilizacji. Analizy socjo i psychogenetyczne, Warszawa: Wydawnictwo W.A.B.
  • Eker, T.H. (2016). Bogaty albo biedny. Po prostu różni mentalnie, Warszawa: Emka.
  • Erickson, C.K. (2007). Nauka o uzależnieniach, Warszawa: Wydawnictwo UW.
  • Hąbek, P. (2009). Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw jako koncepcja firmy zorientowanej na interesariuszy. Organizacja i Zarządzanie, 2.
  • Gray, R.H., Owen, D.L., Adams, C. (1996). Accounting and Accountability: Changes and Challenges in Corporate Social and Environmental Reporting, UK, Prentice Hall.
  • Kahneman, D. (2012). Pułapki myślenia. O myśleniu szybkim i wolnym. Poznań: Media Rodzina.
  • Kanasz, T. (2015). Uwarunkowania szczęścia. Socjologiczna analiza wyobrażeń młodzieży akademickiej o szczęściu i udanym życiu, Warszawa: Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej.
  • Łukasiewicz-Kamińska, A. (2011). Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa finansowego. Warszawa: Difin.
  • Mazur, A. (2015). Poczucie satysfakcji z życia osób o różnych stylach radzenia sobie ze stresem, Innowacje psychologiczne. Lublin: Wyższa Szkoła Ekonomii i Innowacji w Lublinie.
  • Mazur-Wierzbicka, E. (2012). CSR w dydaktyce, czyli jak uczyć studentów społecznej odpowiedzialności. Szczecin: Stowarzyszenie Kreatywni dla Szczecina.
  • Mills, C.W. (2006). Obietnica, Kraków: Wydawnictwo Znak.
  • Nettle, D. (2005). Szczęście sposobem naukowym wyłożone, Warszawa: Prószyński i S-ka.
  • Ossowska, M. (2002). Motywy postępowania. Z zagadnień psychologii moralności, Warszawa: Książka i Wiedza.
  • Ossowski, S. (1967). Dzieła. Z zagadnień psychologii społecznej, Tom 3, Warszawa: PWN.
  • Payne, Christoher, Clark, Peck (2000). Relationship Marketing, Butterworth Heinemann.
  • Plé B. (2000). Auguste Comte on Positivism and Happiness. Journal of Happiness Studies, 1, 423-445.
  • Pomianowski, R., Psychologiczne konsekwencje zadłużenia - wyuczona bezradność innym sposobem spojrzenia na problemy społeczne, http://programwsparcia.com/wp-content/uploads/2014/06/Wyuczona-bezradno -.pdf, (20.05.2017).
  • Robinson, K., Aronica L. (2015). Odkryj swój żywioł. Jak odkryć swoje talenty, odnaleźć pasje i zmienić swoje życie. Wydawnictwo Element.
  • Seligman, M. (2010). Optymizmu można się nauczyć. Poznań: Media Rodzina.
  • Simmel, G. (2006). Socjologia. Klasyczne teorie socjologiczne, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
  • Sternberg, E. (1999). The Stakeholder Concept: a Mistaken Doctrine.
  • Standardy AA1000 (2011). Narzędzie społecznej odpowiedzialności organizacji. Warszawa: Przewodnik dla biznesu.
  • Szczepański, J. (1988). Sprawy ludzkie. Warszawa: Czytelnik.
  • Tatarkiewicz, W. (1979). O szczęściu. Warszawa: PWN.
  • Tellegen, A., Lykken, D.T., Bouchard, T.J., Wilcox, K.J., Segal, N.L., Rich, S. (1988). Personality similarity in twins reared apart and together. Journal of Personality and Social Psychology, 54.
  • Thomas, W.I., Znaniecki, F. (1976). Chłop polski w Europie i Ameryce. Tom 1: Organizacja grupy pierwotnej. Warszawa: Ludowa Spółdzielnia Wydawnicza.
  • White, N. (2008). Filozofia szczęścia. Od Platona do Skinnera, Kraków: Wydawnictwo WAM.
  • Wikiwand, Dobrostan subiektywny, http://www.wikiwand.com/pl/Dobrostan_subiektywny (22.04.2017).
  • Wołoszyn, J., Ratajczak, M. (2010). Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw wobec oczekiwań interesariuszy. Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej, 83.
  • Vaillant, G.E. (2012). Pozytywne zdrowie psychiczne: czy istnieje definicja międzykulturowa? Postępy Psychiatrii i Neurologii.
  • Żychlewicz, M. (2015). Społeczna odpowiedzialność biznesu jako strategia prowadzenia działalności polskich przedsiębiorstw. W: Współczesne problemy Ekonomiczne. Zeszyty Naukowe, 858. Szczecin: Uniwersytet Szczeciński.
  • Yalom, I.D. (2016). Kat miłości. Warszawa: Wydawnictwo Czarna Owca.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171494906

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.