PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2017 | t. 18, z. 4, cz. 2 Agile Commerce - technologie przyszłości | 227--240
Tytuł artykułu

Wykorzystanie techniki lifestreamingu w storytellingu na przykładzie promocji atrakcji turystycznej

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Lifestreaming in Storytelling on the Example of Advertising Local Places of Interest
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Niniejszy artykuł ma na celu analizę potencjału wykorzystania techniki lifestreamingu w procesie budowania narracji. Rozważania teoretyczne w tym zakresie zostały wzbogacone praktyczną analizą procesu budowania od podstaw prostej narracji z wykorzystaniem techniki lifestreamingu do celów promocji atrakcji turystycznej w postaci parku miniatur SabatKrajno. (fragment tekstu)
EN
Creating engaging and valuable narratives is a big challenge in marketing, promotion and communication as well as a great development opportunity. With a well-thought-out, constructed and realized story, significant branding, persuasion, education, engagement, and loyalty goals can be achieved. Many contemporary brands use storytelling to bring the brand or offer ideas closer together, and to create cohesive and interesting characters as brand heroes. This article aims to analyze the potential of lifestreaming in the process of narrative building. The theoretical considerations in this area have been enriched by the practical analysis of the process of building a simple narrative using the lifestreaming technique to promote the tourist attraction in the form of a miniature park SabatKrajno. (original abstract)
Słowa kluczowe
Twórcy
  • Społeczna Akademia Nauk
Bibliografia
  • Freeman E., Fertig S. (1995), Lifestreams: Organizing your electronic life, AAAI Fall Symposium: AI Applications in Knowledge Navigation and Retrival, Cambridge.
  • Fog K., Budtz C., Munch P., Blanchette S. (2010), Branding through Storytelling. Branding in practice, 2nd edition, Heldelberg, Springer.
  • Haven K.F. (2010), Super Simple Storytelling: A Can-do Guide for Every Classroom, Every Day, Teacher Ideas Press, Colorado.
  • Jenkins H. (2003), Transmedia storytelling. Moving characters from books to films to video games can make them stronger and more compelling, Technology Review, http://www.technologyreview.com/biotech/13052/, dostęp: 03.04.2017.
  • Staniszewski M. (2015), Storytelling w budowaniu marki, http://www.swps.pl/poznan/poznan-sekcja-nauka-i-rozwoj/poznan-badania-i-projekty/poznan-badania-i-projekty-doniesienia-ze-swiata-nauki/4648-story-telling-w-budowaniu-marki/, dostęp: 03.04.2017.
  • Matthews R., Wackerm W. (2008), What's Your Story? Storytelling to Move Markets, Audiences, People and Brands, New Jersey, Pearson Education.
  • http://encyklopedia.pwn.pl/haslo/strumien-swiadomosci;3980552.html, dostęp: 05.04.2017.
  • https://youtu.be/LVQ1USpc1Pc, dostęp: 05.04.2017.
  • http://marketing.org.pl/archiwum/index.php/go=2/act=2/aid=m4b1bf9c396278, dostęp: 06.04.2017.
  • http://sabatkrajno.pl, dostęp: 02.06.2017.
  • http://sabatkrajno.pl/aleja-miniatur-wonderfull-world/, dostęp: 02.06.2017.
  • http://sabatkrajno.pl/2017/04/01/mini-jest-w-modzie/, dostęp: 02.06.2017.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171495396

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.