PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2017 | t. 18, z. 4, cz. 2 Agile Commerce - technologie przyszłości | 299--312
Tytuł artykułu

Media społecznościowe jako narzędzie zarządzania relacjami z klientami (CRM)

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Social Media as a Tool of Customer Relationship Management (CRM)
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem niniejszego artykułu jest ukazanie, w jaki sposób firmy mogą budować relacje z klientami w ramach realizowania założeń koncepcji zarządzania relacjami z klientami (z ang. Customer Relationship Managment - CRM), używając jako narzędzi mediów społecznościowych (zwanych czasem z ang. social media). Swoim zakresem artykuł obejmuje wybrane, popularne w Polsce media społecznościowe, takie jak Facebook, Instagram, Twitter oraz YouTube. (fragment tekstu)
EN
This paper concerns the topic of social media as a form of tools for customer relationship management (CRM). The author of the paper hypothesises that social media help to build effective relationship between company and customer, which are part of the founding concept of customer relationship management (CRM). Nowadays company's presence in the virtual space becomes inevitable to achieve adequate competitiveness. To contact with customers, on different planes are used social media, which are becoming more popular, not only among the youngest customers. It should take into account the different and numerous aspects of communicating with customers in this way. Important issues are choosing the right message and the ways of communication. This will be discussed in this paper in the context of the concept of customer relationship management. (original abstract)
Twórcy
  • Politechnika Lubelska
Bibliografia
  • Beliczyński J. (2006), Koncepcja zarządzania relacjami z klientami, "Zeszyty Naukowe Akademii Ekonomicznej w Krakowie", Nr 700, ss. 117-131.
  • Chaffey D. (2016), Digital Business i E-commerce Management, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, s. 391.
  • Kaplan A. M., Haenlein M. (2010), Users of the world, unite! The challenges and opportunities of Social Media, "Business Horizons", 53(1), ss. 59-68.
  • Krok E. (2011), Media społecznościowe elementem systemu zarządzania wiedzą w firmie, "Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Studia Informatica", nr 28, ss. 50-51.
  • Płuciennik J. (2013), Pomiar aktywności w mediach społecznościowych - wyzwanie współczesnych badań marketingowych, "Instytut Lotnictwa", nr 2(8), s. 5.
  • Badanie: Co MŚP myślą o mediach społecznościowych? (2011), Portal polskiej reklamy wizualnej [online], https://www.signs.pl/artykul.php?sid=12074&fo=, dostęp: 10 stycznia 2017.
  • Bień A. (2016a), Media społecznościowe i strategia społecznościowych rozwiązań CRM [online], https://socialpress.pl/2016/04/media-spolecznosciowe-i-strategia-spolecznosciowychrozwiazan-crm/, dostęp 14 lutego 2017.
  • Bień A. (2016b), YouTube zapewni wyższe ROI niż inne media [online], https://socialpress.pl/2016/04/youtube-zapewni-wyzsze-roi-niz-inne-media/, dostęp: 14 lutego 2017.
  • Jak media społecznościowe zmieniają CRM i relacje z klientami (2016), InStream.io HardWorkers [online], http://instream.io/pl/jak-media-spolecznosciowe-zmieniaja-crm-i-relacje-zklientami/, dostęp 11 stycznia 2017.
  • Brzuzek S. (2012), Instagram rośnie w siłę - rekordowy dzień serwisu [online], myapple.pl, dostęp 18.03.2013.
  • Dederko J. (2015), O której publikować posty na Facebooku i Twitterze, aby zaangażować jak najwięcej użytkowników? [online], https://socialpress.pl/2015/10/o-ktorej-publikowacposty-na-facebooku-i-twitterze-aby-zaangazowac-jak-najwiecej-uzytkownikow/, dostęp 21.02.2017.
  • Jak wykorzystać statystyki na Facebooku? (2013) [online], http://pomyslowni.pl/jak-wykorzystac-statystyki-na-facebooku/, dostęp 10 lutego 2017.
  • Rynkiewicz M. (2011), Facebook "People Talking About This". Nowe narzędzia dla marketerów [online], http://interaktywnie.com/biznes/artykuly/social-media/facebook-people-talkingabout-this-nowe-narzedzia-dla-marketerow-21613, dostęp 13 lutego 2017.
  • Kamiński M. (2012), Raport Social Enterprise 2012 - jak firmy wykorzystują social media w Polsce? [online], http://antyweb.pl/raport-social-enterprise-2012-jak-firmy-wykorzystuja-social-media-w-polsce/, dostęp: 17 lutego 2017.
  • Leading social networks worldwide as of January 2017, ranked by number of active users (in millions) [online], https://www.statista.com/statistics/272014/global-social-networks-rankedby-number-of-users/, dostęp: 10 stycznia 2017.
  • Majkowski K. (2016), Social media: podsumowanie 2016 roku [online], https://www.gemius.pl/wszystkie-artykuly-aktualnosci/social-media-podsumowanie-2016-roku-krzysztof-majkowski.html, dostęp: 11 stycznia 2017.
  • Market snapshot Poland (2016) [online], https://www.facebook.com/notes/social-media-now-merytorycznie-o-mediach-spo%C5%82eczno%C5%9Bciowych/aktualizacje-wideo-statystyki-i-instagram-business-nowo%C5%9Bci-na-fb-sierpie%C5%84-2016/1232082373510200/, dostęp 15 lutego 2017.
  • Marketing Szeptany Tradycyjny (2015) [online], https://iwizerunek.pl/marketing-szeptany/?gclid=Cj0KEQiA5vXEBRChycOl36LPn5EBEiQAJV2-bMueDy73YH4EzJGA0e4wMuqcC4BTnuQcNrfJ7bL2I4waApyw8P8HAQ, dostęp: 13 lutego 2017.
  • Prószyński J. (2014), Tajemnice Edge Ranka - jak publikować na Facebooku? [online], http://pijarukoksu.pl/tajemnice-edge-ranka-publikowac-facebooku.html, dostęp: 14 lutego 2017.
  • Roguski A. (2015), Social media w Polsce: 2015 [online], http://www.whysosocial.pl/2015/07/social-media-w-polsce-2015.html, dostęp: 20 lutego 2017.
  • Słowik M. (2011), Przewodnik po marketingu z Twitterem. O czym pisać, aby zwiększać ilość fanów [online], http://www.etworzenie.pl/marketing-z-twitterem-jak-zwiekszac-ilosc-fanow/, dostęp: 20 luty 2017.
  • Wieprzowski D. (2015), Media społecznościowe jako kanały komunikacji - charakterystyka użytkowników [online], https://www.gemius.pl/wszystkie-artykuly-aktualnosci/media-spolecznosciowe-jako-kanaly-komunikacji-charakterystyka-uzytkownikow.html, dostęp: 13 luty 2017.
  • Żukowski M. (2016), Edge Rank - tajemniczy algorytm Facebooka [online], http://www.proto.pl/artykuly/edge-rank-tajemniczy-algorytm-facebooka, dostęp: 15 lutego 2017.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171495410

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.