Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
The primary objective of any logistics service provider is to develop. Although it appears natural, the challenges that it poses are bigger than we think. The concept of development - generally seen as a process of changes - is ambiguous and can mean something else for each service provider. The aim of this article is to attempt to verify, based on the value-building growth model (VBG), whether the financial results achieved by logistics service providers translate into their success, which is equated with development. (original abstract)
Słowa kluczowe
Rocznik
Strony
17--23
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- University of Economics in Katowice, Poland
Bibliografia
- Brdulak, H. (2014), Rynek usług transportowo-spedycyjno-logistycznych (TSL) w Polsce, Rzeczpospolita, supplement LTS Logistyka Transport Spedycja.
- Deans, G.K. and Kroeger, F. (2006), Stretching w biznesie, Helion, Gliwice.
- Machaczka, J. (1998), Zarządzanie rozwojem organizacji, PWN, Warszawa.
- Pierścionek, Z. (2003), Strategie konkurencji i rozwoju przedsiębiorstw, PWN, Warszawa.
- Płaczek, E. (2012), Modele rozwoju usługodawców logistycznych, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, Katowice.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171496074