PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2014 | T. 6, Nr 1 | 461--477
Tytuł artykułu

Przesłanki i następstwa podziału zadań samorządu terytorialnego na własne i zlecone

Warianty tytułu
Causes and consequences of division of sub-central government tasks between its own tasks and commissioned tasks
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest charakterystyka głównych przesłanek oraz konsekwencji podziału zadań samorządu terytorialnego na zadania własne i zlecone oraz wyeksponowanie pewnych kontrowersji z tym związanych. W szczególności krytycznej analizie poddano przyporządkowanie niektórych rodzajów zadań samorządowych (dotyczących najistotniejszych sfer działalności samorządowej, takich jak: pomoc społeczna, oświata czy ochrona zdrowia) do kategorii "własnych".(abstrakt oryginalny)
EN
The purpose of the article is to characterise the main reasons and consequences of the division of sub-central government tasks between its own tasks and commissioned tasks and the indication of some controversy related to this issue. The author analyses in particular certain types of local government tasks (concerning the most important spheres of local activity, such as welfare, education, or health) and its qualification to the category of "its own tasks".(original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
461--477
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie
Bibliografia
  • H. Izdebski, M. Kulesza, Administracja publiczna. Zagadnienia ogólne, Warszawa 1999.
  • B. Dolnicki, Samorząd terytorialny, Kraków 2003.
  • Z. Niewiadomski, Samorząd terytorialny w warunkach współczesnego państwa kapitalistycznego, Warszawa 1988.
  • Ustawa o gminnym samorządzie terytorialnym. Komentarz, red. A. Agopszowicz, Z. Gilowska, Warszawa 1999.
  • Prawo administracyjne, red. J. Boć, Wrocław 1998.
  • Komentarz do ustawy o samorządzie gminnym, red. P. Chmielnicki, Warszawa 2004.
  • Ustawa o samorządzie gminnym. Komentarz, red. A. Szewc, Warszawa 2000.
  • Samorząd Terytorialny. Ustrój i gospodarka, red. Z. Niewiadomski, Bydgoszcz-Warszawa 2001.
  • T. Bigo, Związki publiczno-prawne w świetle ustawodawstwa polskiego, Warszawa 1928.
  • E. Ochendowski, Prawo administracyjne. Część ogólna, Toruń 1998.
  • Z. Niewiadomski, Zadania samorządu terytorialnego na przykładzie planowania przestrzennego, [w:] Samorząd terytorialny. Zagadnienia prawne i administracyjne, red. A. Piekara, Z. Niewiadomski, Warszawa 1998.
  • E. Olejniczak-Szałowska, Zadania własne i zlecone samorządu terytorialnego, Samorząd Terytorialny, nr 12/2000.
  • W. Kisiel, Ustrój samorządu terytorialnego w Polsce, Warszawa 2003.
  • S. Stec, Podział zadań i kompetencji w nowym ustroju terytorialnym Polski. Kryteria i ich normatywna realizacja, Samorząd Terytorialny, nr 11/1998.
  • M. Stahl, Zadania samorządu powiatowego po reformach, [w:] Administracja publiczna u progu XXI w., red. Z. Niewiadomski, Przemyśl 2000.
  • H. Izdebski, Samorząd terytorialny. Podstawy ustroju i działalności, Warszawa 2009.
  • Ustawa o gminnym samorządzie terytorialnym. Komentarz, red. A. Agopszowicz, Z. Gilowska, Warszawa 1999.
  • E. Ruśkowski, Komentarz do art. 42 ustawy o dochodach jednostek samorządu terytorialnego, [w:] Ustawa o dochodach jednostek samorządu terytorialnego. Komentarz, red. E. Ruśkowski, J.M. Salachna, Warszawa 2004.
  • A. Krakała, J. Lackowski, Ekspertyza prawna nt. regulacji prawnych dotyczących wykonywania zadań własnych przez samorządy w zakresie oświaty przygotowana na zlecenie: Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego w ramach projektu "Dobre prawo - sprawne rządzenie", Kraków 22 listopada 2012.
  • M. Herbst, J. Herczyński, A. Levitas, Finansowanie oświaty - diagnoza, dylematy, możliwości, Warszawa 2009.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171496632

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.