PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2017 | nr 12 (CD) | 116--127
Tytuł artykułu

Ocena metodą refleksji strategicznej możliwości realizacji zasady społecznej odpowiedzialności przez przedsiębiorstwo

Autorzy
Warianty tytułu
Estimate by Enterprise Method of Strategic Reflection Capability of Realization of Corporate Social Responsibility
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem publikacji jest próba pokazania, że cechy i własności metody refleksji strategicznej (a ściślej trzeciego etapu) pozwalają ocenić wartość posiadanych przez przedsiębiorstwo zasobów w aspekcie możliwości realizacji zasad CSR, a także na ile, realizacja zasad CSR sprzyja umocnieniu (osłabieniu) elementów potencjału przedsiębiorstwa. Przytoczony został przykład, pokazujący stronę techniczną stosowania metody i sposób interpretacji uzyskanych wyników. (abstrakt oryginalny)
EN
The purpose of publication is test of showing, that features and ownership of method of strategic reflections allow to evaluate enterprise of stock in aspect of capability of realization of principle CSR, as well, as realization of principle CSR promotes fortification of element of potential of enterprise. Example has been presented, technical part of application of method of strategic reflection and manner of interpretation of gotten result. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
116--127
Opis fizyczny
Twórcy
autor
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Bibliografia
  • Adamczyk, J. (2009). Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw. Teoria i praktyka. Warszawa: PWE.
  • Berman, S., Jones, T., Wicke, A.C. (1999). Convergent Stakeholders Theory, "Academy of Management Review", no 24.
  • Freeman, E., Reed, D. (1998). Stockholders and Stakeholders: A New Perspective on Corporate Govermance. W: B. de Wit, R. Meyer (eds), Strategy. Process. Context, London.
  • Frejman, E., Lidke, J. (1991). Corporate Social Responsibility a Critical Approach, "Business Horizons", July-August.
  • Frooman, J. (1991). Stakeholder Influences Strategies, "Academy of Management Review", vol. 24, nr 2.
  • Kwarciński, T. (2006). Możliwości czy dobra pierwotne, "Roczniki Filozoficzne", t. LIV, nr 1.
  • Martyniak, Z. (1996). Organizacja i zarządzanie. 60 problemów teorii i praktyki. Kraków-Kluczbork: Antykwa.
  • Mendel T. (red) (2001). Wybrane problemy zarządzania przedsiębiorstwem. Poznań: Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu.
  • Nowak, M. (2007). Controling działalności marketingowej. Warszawa: PWE.
  • Paliwoda-Matiolańska, A. (2009). Odpowiedzialność społeczna w procesie zarządzania przedsiębiorstwem. Warszawa: C.H. Beck.
  • Rawski, M. (2002). Technika konfrontowania silnych i słabych stron z szansami i zagrożeniami w analizie SWOT, "Przegląd Organizacji", nr 3.
  • Rybak, M. (2004). Etyka menedżera - społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
  • Stankiewicz, M.J. (2002). Konkurencyjność przedsiębiorstwa. Budowanie konkurencyjności przedsiębiorstwa w warunkach globalizacji. Toruń: Wydawnictwo "Dom Organizatora".
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171496936

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.