PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2017 | 50 Zarządzanie przedsiębiorstwem w warunkach zmienności otoczenia: aktualne tendencje rozwojowe i wyzwania | 133--142
Tytuł artykułu

An Approach to Use Expert Systems for Logistical Problems SME's Location

Autorzy
Warianty tytułu
Podejście do korzystania z systemu ekspresowego celem rozwiązania problemów logistycznych w części lokacji małych i średnich przedsiębiorstw
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
In the paper the problems regarding to use an expert system for a solution of logistic problems for selection the most profitable place for SME location are considered. Facilities decisions are important because they determine available future output and require the SME's scarce capital. Some of the paper's key points can be used to analyze decision for SME or retail stores location strategy. Location SMEs as well as retail stores may affect revenues as well as costs. The revenue is estimated by "drawing-power" model which includes both travel time to store, and its size as the factors determining SME store revenues. The resulting model makes enable to estimate the effect of competition at revenue at given location. The Expert System suggested providng the tool for facilities decisions concerned with the selection the best place where SME should be located.(original abstract)
W opracowaniu rozpatrywane są problemy, dotyczące wykorzystania systemu ekspertowego do rozwiązywania zagadnień logistycznych w zakresie wyboru najbardziej rentownej lokacji małych i średnich przedsiębiorstw (MSP). Decyzje dotyczące lokalizacji firmy posiadają wielkie znaczenie, ponieważ decydują o zysku oraz kosztach, które MSP poniesie w przyszłości. Niektóre z kluczowych kwestii artykułu mogą być używane do analizy decyzji dotyczących strategii lokalizacji MSP albo sklepów detalicznych. Lokalizacja MSP oraz sklepów detalicznych ma wpływ zarówno na przychody, jak i na koszty. Przychody, szacowane według modelu "drawing-power", który obejmuje czas dostawy do sklepu oraz jego wielkość jako czynniki wpływające na dochody sklepu MSP. Uzyskany model pozwala ocenić wpływ konkurencji na wielkość sprzedaży w danym miejscu. Informatyczny System Ekspertowy jest proponowany, jako narzędzie do podejmowania optymalnej decyzji o wyborze lokalizacji MSP.(abstrakt oryginalny)
Twórcy
autor
  • Wyższa Szkoła Bankowa w Gdańsku
Bibliografia
  • Dramowicz E. (2005), Retail Trade Area Analysis Using the Huff Model. Retrieved from: http://www.directionsmag.com/entry/retail-trade-area-analysis-using-the-huff-mo-del/123411.
  • Huff, D.L., 1962. Determination of Intra-Urban Retail Trade Areas. Los Angeles: UCLA Graduate School of Management, 1962.
  • Huff D.L. (1963), A Probabilistic Analysis of Shopping Center Trade Areas, Land Economics 39: 81-90.
  • Huff D.L. (2003), Parameter Estimation in the Huff Model, ArcUser, October-December, 34-36, Retrieved from: esri.com/news/arcuser/21003/files/huff.pdf.
  • Jones K., Simmons J. (1993), Location, Location, Location, Nelson Canada.
  • Lea A.C. (1998), Misuses and Abuses of the Trade Area Concept, GIS'98/RT'98 Conference Proceedings, 140-143, Toronto.
  • Patrice Muller, Shaan Devnani, Jenna Julius, Dimitri Gagliardi and Chiara Marzocchi. Annual Report on European SMEs. SME recovery continues. SME Performance Review 2015/2016. - FINAL REPORT, November 2016: Retrieved from: https://ec.europa.eu/jrc/ sites/jrcsh/files/annual_report_-_eu_smes_2015-16.pdf.
  • Petreski Drage T., Iliev Andrej P., Gjurov Lazar B., Ackoski Jugoslav Z., Petreska Aleksandra D., Expert System for Managing Logistic Processes/Vojnotehnicki glasnik, is.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171497026

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.