PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2017 | nr 3 | 119--129
Tytuł artykułu

Generowanie wartości poprzez bloga firmowego. Studium przypadku

Warianty tytułu
Generating Values via Corporate Blog. Case Study
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem podjętych rozważań i badań było przybliżenie zagadnienia generowania wartości (i próba identyfikacji ich rodzajów) dla interesariuszy wynikających z możliwości korzystania z bloga firmowego. Na potrzeby opracowania przeprowadzono studia literaturowe, analizę dostępnych badań dotyczących blogów firmowych oraz zaprojektowano i zrealizowano jakościowe badania własne, których podstawową metodą było studium przypadku wykonane dla bloga firmowego marki Orange. Wychodząc od definicji bloga firmowego, wskazano jego rodzaje oraz wybrane aspekty jego metodycznego prowadzenia. Zwrócono także uwagę na uwarunkowania i trendy rynkowe determinujące skuteczność zarządzania analizowanym obiektem, aby przybliżyć generowanie wartości poprzez bloga firmowego. Przeprowadzone studium przypadku bloga marki Orange dostarczyło szeregu ważnych informacji o skutecznym prowadzeniu bloga firmowego, co może stanowić cenne źródło informacji dla innych marketerów prowadzących tego typu blogi. Rezultaty przeprowadzonych rozważań i badań mogą być istotne dla naukowców zainteresowanych rozwojem wiedzy z obszaru zarządzania wartością generowaną poprzez blogi firmowe. (abstrakt oryginalny)
EN
The purpose of the discussions and research undertaken was to bring the generation problem closer values (and the attempt to identify their types) for the stakeholders resulting from the use of a corporate blog. It was necessary to conduct detailed literature research and analysis of available research referring to corporate blogs. Also, the author's own quality research was prepared and carried out. Its basic method was a case study made for the blog of Orange brand. The author starts with a definition of corporate blog, indicates its types and strategy of its methodical running. Next, market determinants and trends are presented as well as their influence on the efficiency of analysed object management. Special attention is focused on the process of generating values via corporate blog. The case study of Orange brand blog has provided a number of important information about how to effectively run a business blog, which can be a valuable source of information for other marketers doing blogging. The results of the considerations and research may be relevant for scientists interested in developing knowledge in the area of managing values generated by corporate blogs. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
119--129
Opis fizyczny
Twórcy
  • AGH Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie
autor
  • AGH Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie
Bibliografia
  • Agerdal-Hjermind A., Organizational blogging: a case study of a corporate weblog from an employee perspective, "Corporate Communications: An International Journal" 2014, Vol. 19, No. 1, 2014.
  • Cho S., Huh J., Content analysis of corporate blogs as a relationship management tool, "Corporate Communications: An International Journal" 2010, Vol. 15, No. 1.
  • Doligalski T., Internet w zarządzaniu wartością klienta, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2013.
  • Gregor B., Kaczorowska-Spychalska D., Blogi w procesie komunikacji marketingowej, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016.
  • Ho C-H., Chiu K-H., Chen H., Papazafeiropoulou A., Can internet blogs be used as an effective advertising tool? The role of product blog type and brand awareness, "Journal of Enterprise Information Management" 2015 , Vol. 28, No. 3.
  • Hussey T., Create your own blog, SAMS Publishing, Indianapolis 2012.
  • Kaznowski D., Blogi firmowe. Jak tworzyć treści, które przyciągną klientów i kontrahentów, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2016.
  • Koenig N., Schlaegel C., Effects of design characteristics on corporate blog acceptance, "Management Research Review" 2014, Vol. 37, No. 4.
  • Krzyżanowski L.J., O podstawach kierowania organizacjami inaczej: paradygmaty, modele, metamorfozy, filozofia, metodologia, dylematy, trendy, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1999.
  • Mazurek G., Blogi i wirtualne społeczności - wykorzystane w marketingu, Wolters Kluwer Polska SA, Kraków 2008.
  • Meinel C., Broz J., Berger P., Hennig P., Blogosphere and its exploration, Springer-Verlag, Berlin 2015.
  • Rettberg J.W., Blogowanie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2012.
  • Stawarz B., Content marketing po polsku. Jak przyciągnąć klientów, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2015.
  • http://biuroprasowe.orange.pl/
  • http://blogifirmowe.com/blog/page/top/konkurs-blog-roku/wyniki-konkursu-2008-2013/blog-firmowy-roku-2015
  • http://publicrelations.pl
  • http://publicrelations.pl/rzecznik-prasowy-wojciech-jabczynski-z-orange-polska/
  • http://www.businessdictionary.com/definition/layout.html
  • http://zblogowani.pl/strona/raport-polska-blogosfera-2016
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171497155

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.