PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2017 | nr 2 (31) | 44--51
Tytuł artykułu

Virtual Reality as the Indicator of the Modern Banking

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Wirtualna rzeczywistość jako wyznacznik nowoczesnej bankowości
Języki publikacji
EN
Abstrakty
Dynamizm zmian zachodzących w przestrzeni społeczno-gospodarczej determinuje konieczność systematycznego rozwoju, rozumianego jako poszukiwanie innowacyjnych rozwiązań. Zważywszy na fakt, że 46% ludności świata korzysta z Internetu, a 31% populacji świata deklaruje, że jest aktywnymi użytkownikami social mediów, w żadnej racjonalnie skonstruowanej strategii przedsiębiorstwa nie można pominąć potencjału technologii informatycznych. Jednym z najbardziej zaawansowanych rozwiązań, które sukcesywnie adaptuje się w sektorze usług bankowych, jest virtual reality. W artykule zaprezentowano analizę pojęcia virtual reality w kontekście nowoczesnej bankowości. Przedstawiono różne aspekty zastosowań, tendencje rynkowe oraz prognozy dalszego rozwoju tego zjawiska. Jest to próba odpowiedzenia na pytanie, czy wirtualna rzeczywistość poprawia efektywność działalności bankowej.(abstrakt oryginalny)
EN
The dynamism of changes occurring in the social-economic space determines need for the systematic development, understood as seeking innovative solutions. Given that 46% of the world population uses the Internet and the 31% declares that they are active users of social media, no rationally formulated corporate strategy can omit the potential of computer technologies. One of the advanced solutions which are successively adapted in the sector of banking services is virtual reality. It seems that every industry from video games developers to healthcare is looking for innovative ways to integrate some sort of virtual reality platform into their day-to-day systems. The aim of the article is the presentation of the concept of virtual reality in the context of banking. The article proves the implementation of VR in banking generates competitive advantage. Additionally, it presents various aspects of applications, market trends and forecasts of the subsequent development of this phenomenon. Moreover, there is an attempt to answer a question, whether virtual reality improves the effectiveness of the banking activity(original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
44--51
Opis fizyczny
Twórcy
  • Wrocław University of Economics
Bibliografia
  • Bull G., 2016, Is virtual reality the next big thing in banking?, The Charlotte Observer, http://www.charlotteobserver.com/news/business/banking/bank-watch-blog/article69899107.html (access 10.12.2016).
  • Fortune, http://fortune.com/2016/01/05/virtual-reality-game-industry-to-generate-billions/ (access 16.12.2016).
  • Gaudiosi J., 2016, Virtual Reality Video Game Industry to Generate $5.1 Billion in 2016.
  • http://data.worldbank.org/data-catalog/world-development-indicators (access 16.12.2016)
  • Jung D., Choon B., Leem S., 2014, A visual interactive method for service prototyping, Managing Service Quality, vol. 24, isue 4.
  • Kemp S., 2016, Digital in 2016, http://wearesocial.com/uk/special-reports/digital-in-2016 (access 1.12.2016).
  • Kostro P., 2016, Przedsiębiorcy widzą przyszłość w VR, "Puls Biznesu" 2016, nr 210 (4724).
  • Lau K.W., 2015, Organizational learning goes virtual?, The Learning Organization, vol. 22, isue 5.
  • Massis B. 2015, Using virtual and augmented reality in the library, New Library World, vol. 116, isue 11/12.
  • North M., North S.M., 2016, Virtual Reality Therapy, http://edumatica.ing.ula.ve/Teleclases/Tecnomatica/Animatica/Teleclase/Formacion/Virtualia/Virtual%20Reality%20Therapy.pdf, (access 19.11.2016).
  • OECD/Eurostat, Oslo Manual Guidelines for Collecting and Interpreting Technological Innovation Data, 2005, Paris.
  • Salem Press Encyclopedia of Science, 2016, Salem Press.
  • Tomaszek M., 2016, Współczesne zastosowania wirtualnej rzeczywistości w medycynie, http://4experience.pl/wspolczesne-zastosowania-wirtualnej-rzeczywistosci-w-medycynie/ (access 23.11.2016).
  • West D.M., 2011, The Next Wave, Bookings Institition Press, Washington D.C.
  • Wolf M.J., Grodzinsky F., Miller K.W., 2016, There's something in your eye: ethical implications of augmented visual field devices, Journal of Information, Communication and Ethics in Society, vol. 14, isue 3.
  • Zaleska M. (ed.), 2013, Bankowość, C.H. Beck, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171497455

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.