PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2017 | 3 | nr 2 | 129--142
Tytuł artykułu

Wartości deklarowane uczniów Liceum Salezjańskiego w Legionowie

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Values Declared of Students of Salesian Secondary School in Legionowo
Języki publikacji
PL
Abstrakty
The article is a theoretical and empirical analysis of the value declared by students of Salesian secondary school in Legionowo, provides an overview of the results of research on the value of youth as well as the results of their own research. Studies are comparative research plan included one control group: students of high school in Nidzica. In an analysis of data from the study were used specialized statistical methods: student's t test, correlations coefficient Pearson's r. The results revealed differences between the groups in the assessment of the moral values which have proved to be more appreciated by the Salesian High School students. On the other hand the following values: God, country, homeland, nation, independence, state, patriotism, faith, salvation, eternal life, are valued significantly higher by the students of a public school. The confirmation of the trend observed is that the group who values higher the so-called religious sanctity is a group of students from the public high school. Hierarchies of both groups did not correlate with the hierarchy model of Max Scheler. (fragment tekstu)
EN
Cel niniejszej pracy związany jest z ustaleniem różnic pod względem preferencji wartości deklarowanych między uczniami Liceum Salezjańskiego w Legionowie a ich rówieśnikami z Liceum z Zespołu Szkół Zawodowych i Ogólnokształcących w Nidzicy oraz zestawieniem uzyskanych hierarchii wartości młodzieży z modelową hierarchią wartości Maxa Schelera. (original abstract)
Rocznik
Tom
3
Numer
Strony
129--142
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wyższa Szkoła Zawodowa w Koninie
Bibliografia
  • Bidzan, M. (2007). Nastoletnie matki. Psychologiczne aspekty ciąży, porodu i połogu. Kraków: Impuls.
  • Bocheński, J. M. (1987). Sto zabobonów. Kraków: Margines.
  • Brzozowski, P. (1995). Skala wartości Schelerowskich - SWS. Podręcznik. Warszawa: Pracownia Testów Psychologicznych.
  • Brzozowski, P. (1996). Skala wartości (SW). Polska adaptacja Value Survey M. Rokeacha. Podręcznik. Warszawa: Polskie Towarzystwo Psychologiczne.
  • Cian, L. (2001). System zapobiegawczy św. Jana Bosko. Warszawa: Wydawnictwo Salezjańskie.
  • Cieciuch, J. (2007). Relacje między systemami wartości a przekonaniami światopoglądowymi w okresie dorastania. Warszawa: Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego.
  • Fields, D. 1994). Dorośli zbyt wcześnie. Warszawa: Vocatio.
  • Mariański, J., Zdaniewicz, W. (1991). Wartości religijne i moralne młodych Polaków. Warszawa: Instytut Finansów.
  • Pankrac, Z., Świątkowska-Freund, M., Preis, K. (2007). Ciąża, poród i połóg u młodocianych matek oraz ich dalsze losy. Dane Instytutu Położnictwa i Chorób Kobiecych w Gdańsku z lat 1984-1998. W: G. Chojnacka-Szawłowska, B. Pastwa- Wojciechowska (red.), Kliniczne i sądowo-penitencjarne aspekty funkcjonowania człowieka (s. 73-78). Kraków: Impuls.
  • Rokeach, M. (1973). The nature of human values. New York: The Free Press.
  • Scheler, M. (1975). Aprioryczne powiązania o charakterze starszeństwa między modalnościami wartości. W: A. Węgrzecki, Scheler (s. 180-188). Warszawa: WP.
  • Skowroński, B. (2013). Wartości deklarowane nieletnich matek. Seminare, 34, 189-204.
  • Skowroński, B. (2004). System wartości młodzieży szkół licealnych. Opieka. Wychowanie. Terapia, 3-4, 5-8.
  • Skowroński, B. (2005). Hierarchia wartości młodzieży szkół licealnych, katolickich i powszechnych. Wychowanie na co Dzień, 9, 19-22.
  • Szymański, M. (1998). Młodzież wobec wartości próba diagnozy. Warszawa: Instytut Badań Edukacyjnych.
  • Szymczak, M. (1981). Wartość. W: M. Szymczak (red.), Słownik języka polskiego. Warszawa: PWN.
  • Świda, H. (1979). Młodzież a wartości. Warszawa: WSiP.
  • Świda-Ziemba, H. (1995). Wartości egzystencjalne młodzieży lat dziewięćdziesiątych. Warszawa: Żak.
  • Świda-Ziemba, H. (2000). Obraz świata i bycia w świecie. Warszawa: WSiP.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171498528

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.