PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2017 | nr 7 (967) | 5--17
Tytuł artykułu

Ethical Packaging - a Preliminary Study

Warianty tytułu
Etyczne opakowanie - analiza wstępna
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
The paper is a preliminary study of the concept of ethical packaging. Its main aim is to define the term "ethical packaging" and systemise a magnitude of the ethical issues surrounding packaging. A review of the literature on ethics and packaging enable the definition of such terms as business ethics, corporate ethics, Corporate Social Responsibility, Triple Bottom Line, ethical consumption, ethical eating, and sustainable packaging and provide the background for the discussion. To broaden the understanding of ethical packaging, a survey among 71 students from Maria Curie-Skłodowska University in Lublin, Poland, was conducted in 2016. The results of the survey contribute to the analysis of consumers' perception of ethical packaging. (original abstract)
Artykuł jest wynikiem wstępnych badań dotyczących zagadnienia etycznego opakowania. Jego celem jest zdefiniowanie pojęcia etycznego opakowania i uporządkowanie pojęć związanych z etycznym postępowaniem uczestników rynku. Przegląd literatury z zakresu etyki i opakowalnictwa umożliwił zestawienie definicji takich pojęć, jak: etyka biznesu, etyka korporacyjna, społeczna odpowiedzialność biznesu, potrójna linia przewodnia, etyczna konsumpcja, etyczne jedzenie i zrównoważone opakowanie, oraz stanowił podstawę dalszych analiz i dyskusji. Aby sprawdzić, jak rozumiana jest koncepcja etycznego opakowania, w 2016 r. przeprowadzono badania wśród 71 studentów Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie. Wyniki badań stanowią głos w dyskusji na temat postrzegania etycznego opakowania przez konsumentów. (abstrakt oryginalny)
Rocznik
Numer
Strony
5--17
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie
Bibliografia
  • Barnett C., Cloke P., Clarke N., Malpass A. (2005), Consuming Ethics: Articulating the Subjects and Spaces of Ethical Consumption. Antipode, "A Radical Journal of Geography", vol. 37, no 1, https://doi.org/10.1111/j.0066-4812.2005.00472.x.
  • Bilska A., Kowalski R. (2014), Food Quality and Safety Management, "LogForum", no 10(3).
  • Bone P. F., Corey R. J. (2000), Packaging Ethics: Perceptual Differences among Packaging Professionals, Brand Managers and Ethically-interested Consumers, "Journal of Business Ethics", vol. 24, no 3, https://doi.org/10.1023/A:1006257523743.
  • Brzustewicz P. (2016), The Application of Ecocompass Method in Sustainable Product Development, "Acta Scientiarum Polonorum. Oeconomia", no 15(1).
  • Cambra-Fierro J., Hart S., Polo-Redondo Y. (2008), Environmental Respect: Ethics or Simply Business? A Study in The Small and Medium Enterprise (SME) Context, "Journal of Business Ethics", vol. 82, no 3, https://doi.org/10.1007/s10551-007-9583-1.
  • Chwistecka-Dudek H. (2014), Koncepcja etyki w procesach zarządzania przedsiębiorstwem, Wyższa Szkoła Biznesu w Dąbrowie Górniczej, Dąbrowa Górnicza.
  • Consumers Willing to Pay More for Environmentally Friendly Packaging (2013), Tetrapak, http://www.summer-foundation.org/en/News/Archive/Consumers-willing- to-pay-more-for-environmentally-friendly-packaging (accessed: 5.05.2017).
  • Dobrucka R., Cierpiszewski R., Korzeniowski A. (2015), Intelligent Food Packaging - Research and Development, "LogForum", no 11(1), https://doi.org/10.17270/ J.LOG.2015.1.1.
  • Dziechciarz-Duda M., Przybysz K. (2013), Odpowiedzialny biznes jako nowy kierunek w marketingu przedsiębiorstw, "Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie", nr 909.
  • Elkington J. (1997), Cannibals with Forks: The Triple Bottom Line of Twenty-First Century Business, Capstone Publishing Ltd, Oxford.
  • Ethical Eating. Food and Environmental Justice 2008-2012 (2010), Unitarian Universalist Association, http://www.uua.org/sites/live-new.uua.org/files/documents/washingtonoffice/ ethicaleating/studyguide.pdf (accessed: 1.03.2016).
  • Global Standard for Packaging and Packaging Materials. Issue 5 (2015), BRC/IOP, http://www.brcglobalstandards.com/Manufacturers/Packaging/PackagingIssue5. aspx
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171499012

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.