PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2017 | nr 4 (26) | 117--133
Tytuł artykułu

Techniki wirtualnej rzeczywistości w procesie edukacji

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Development of Virtual Reality Technology in the Aspect of Educational Applications
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W ostatnich latach nastąpił rozwój urządzeń do wizualizacji oraz śledzenia czynności użytkownika (ruchów i położenia) w wirtualnym środowisku. Wraz ze wzrostem wykorzystania komputerów osobistych do wizualizacji i szybkim rozwojem technologii komputerowego generowania obrazu w czasie rzeczywistym uczelnie wyższe podążając za nowymi trendami wykorzystywanymi w nauce, tym samym szukając rozwiązań aby dotrzeć do studentów przez zmysły: wzroku, słuchu, dotyku i czucia. Należy uwzględnić różnorodność stylów i strategii uczenia się studentów, dlatego wykorzystanie wirtualnej rzeczywistości (ang. Virtual reality - VR) w edukacji jest odpowiedzią na specyfikę współczesnych czasów. Student jako kreatywny twórca a nie tylko bierny odbiorca świadomie szuka nowoczesnych technik pozyskiwania informacji, dzięki którym może kształcić wiele cennych umiejętności, m.in.: samodzielności w planowaniu i wykonywaniu zadania lub współdziałania w zespole. W tym kontekście niezbędne jest zapoznanie studentów z badaniem będącym integralną częścią i podstawą do zrozumienia procesów jakie zachodzą w czasie pracy zespołowej np.: w lotnictwie. Celem artykułu jest próba oceny wpływu technik wirtualnej rzeczywistości na edukację XXI wieku.(abstrakt oryginalny)
EN
In the recent years we have observed the development of devices and visualizations for monitoring the activity of a user (movement and position) in a virtual environment1. Along with the growing utilization of personal computers for visualization and rapid development of computer image generation in real time, universities, following the latest trends used in science, are looking for solutions to reach students through the senses of: sight, hearing and touch2. We should take into consideration the diversity of students' styles and strategies of learning, that's why the use of virtual reality (VR) in education is a response to the characteristics of the current age. Student as a creative maker and not just a passive recipient deliberately looks for new techniques of acquiring information and thanks to them he or she can build many precious skills, among others, independence in planning or carrying out a task, or cooperating in a team. In this context it is necessary to inform students about research, which is an integral part and foundation for understanding the processes taking place in course of team work e.g.: in aviation. The goal of the article is an attempt to assess the influence of virtual reality technology on education in the 21st century.(original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
117--133
Opis fizyczny
Twórcy
  • Wyższa Szkoła Oficerska Sił Powietrznych
Bibliografia
  • William, W. (1993). A Conceptual Basis for Educational Applications of Virtual Reality. University of Washington.
  • Bierbaum, A. Virtual Reality Appl. Center. Iowa State Univ., Ames, IA, USA.
  • William, R. Sherman, Alan, B. Craigm (2003). Understanding Virtual Reality: Interface, Application, and Design, USA.
  • Prace naukowo badawcze instytutu maszyn matematycznych, rok XXXIII, nr 12, 2009 r.
  • Sadowski, M.P. (2005). Hologramy i holografia, UW, Warszawa.
  • Wolny, B. (2002). Nowoczesne technologie w edukacji jak uczyć skutecznie i efektywnie. Ośrodek Rozwoju Edukacji.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171502914

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.